"אנחנו לא מחפשים פיצוץ בכוח. אם תהיה אלינו פנייה מצד יאיר לפיד או ציפי לבני להגיע לפשרה בעניין חוק  הלאום נהיה מוכנים לדבר", כך אומר יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) למעריב און ליין.

אלקין אמר כי עד לרגע זה לא היו אליו פניות בנושא וטרם החלה הדברות בין הצדדים, אך העריך כי עד להצבעה על החוק בקריאה טרומית ביום רביעי תיתכן פשרה. "ראש הממשלה לא רוצה פיצוץ בכוח, אבל אנחנו לא נסכים להמשך כיפופי הידיים והתנהלות חד סטרית. בינתיים מונחות על השולחן שתי הצעות החוק שאושרו בממשלה. האינטרס שלנו הוא שחוק הלאום יאושר בסופו של דבר. יש לחצים משני הקצוות – מהצד שלנו, יוזמי החקיקה – ומהצד השני של ציפי לבני ושל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. אפשר לדבר על איפה נפגשים באמצע. אם תהיה בצד השני נכונות רצינית להידבר, אז נקיים מגעים במטרה למנוע פיצוץ". 
ח"כ אלקין הזכיר כי הממשלה החליטה על משמעת קואליציונית מה שמחייב את כל חברי הקואליציה לתמוך. "שרים יכולים להתקזז, אבל הם לא יכולים להצביע נגד. גם אם הם יעדרו או יימנעו משמעות הדבר משהר שכן קיים חשש החוק לא יעבור. אם למשל אנחנו נעדר מהצבעה על חוק מע"מ אפס זה לא יהיה משבר?".

לשאלה האם הליכוד כורך את גורלו של חוק מע"מ אפס בגורלו של חוק הלאום אמר אלקין: "אם מנסים לעבוד ביחד, אז צריך לעבוד ביחד לכל אורך הדרך. לגבי מע"מ אפס היו לנו הרבה מחשבות אחרות איך לנהל תקציב של 3 מיליארד שקל מבחינה חברתית. אם מנסים לעבוד ביחד אי אפשר להמשיך בפרקטיקה הזאת של כיפופי ידיים. הכדור כרגע אצלם". 
אלקין אמר כי בשלב זה הוא אינו יודע להעריך מה יקרה ביום רביעי והאם הקואליציה עומדת בפני פיצוץ.
למרות שח"כ אלקין אמר כי טרם היו אליו פניות בנושא, גורמים פוליטיים בכנסת אומרים כי כל העת מתנהלים גישושים מאחורי הקלעים בניסיון לפתור את המשבר, כמו למשל ההצעה לדחות את הצבעה הצפויה ביון רביעי עד שראש הממשלה ישלים את הצעת החוק הממשלתית בנושא.
יו"ר שסיעת יש עתיד עופר שלח ויו"ר סיעת התנועה מאיר שטרית ידרשו היום בישיבת הנהלת הקואליציה, שבה נציגות לכל הסיעות החברות בממשלה, לאפשר חופש הצבעה לשרים של יש עתיד והתנועה בקריאה הטרומית על חוק הלאום, דבר שימנע משברא ממשלתי. שלח: "אם רה"מ והליכוד ירצו לפתור את המשבר, אנחנו פרטנר. אם ירצו לכפות עלינו הצבעה בניגוד לעמדתנו אנחנו לא פרטנר". לדבריו, סיעת יש עתיד תתכנס כדי לדון במשבר ולגבש את עמדתה וציין כי יש עתיד והתנועה יתאמו עמדות בנושא.