הנהגת הרשות הפלסטינית הדגישה, כי הצעת ההחלטה "המשופרת" של הפלסטינים לסיום הכיבוש עד 2017, הוגשה היום (ב') בערב למועצת הביטחון באמצעות ירדן, וההצבעה עליה תתקיים מחר (ג') או מחרתיים (ד'). 
 
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הדגיש היום (ב') בפגישה עם הנהגת פת"ח ברמאללה, כי "ההצעה תתורגם תוך 24 שעות, ולאחר מכן אמורים להביא אותה להצבעה". הוא הדגיש, כי "במידה ונכשל, נלמד מה עלינו לעשות, כולל החלטת ההנהגה לפנות לארגונים בינלאומיים". 
 
יש לציין, כי יו"ר הרשות שוחח ביום ראשון עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, והדגיש באוזניו כי "אין חזרה מהעמדה הפלסטינית. העמדה הברורה שלנו דוחה את כל סוגי ההתנחלויות, במיוחד במזרח ירושלים".
 
חבר הוועד הפועל של פת"ח, סאיב עריקאת, אמר כי ההצעה תוגש ביום שני. "הוכנסו שמונה תיקונים על ההצעה, והיא מוכנה להגשה למועצת הביטחון", אמר לקול פלסטין. "אחד התיקונים שמזרח ירושלים תהיה בירת מדינת פלסטין". 
 
לדבריו, הפלסטינים ממשיכים במאמציהם להצלחת ההצבעה עד הרגע האחרון, כך שבמידה והיוזמה תיכשל – "יש אלטרנטיבות אחרות, בהן הצטרפות לארגונים בינלאומיים".
 
עם זה, שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, דחה את האפשרות שההצבעה תתקיים מחר (ג'), בשל "הצורך בתגרום ההצעה לשפות הרשמיות, כדי להעביר אותה לבירות ולקבל את עמדת המדינות החברות במועצת הביטחון". עם זה הדגיש הבכיר הפלסטיני, כי ירדן תעשה מאמצים לזרז את ההצבעה על ההצעה.
 
אל-מאלכי הדגיש עוד, כי עמאן פנתה כבר למדינות ערב על מנת להסכים לשיפורים שנעשו בהצעה הפלסטינית-ירדנית, בהם ירושלים המזרחית בירת פלסטין, הפסקת ההתנחלויות, וקביעת לו"ז לסיום הכיבוש.
 
במקביל, לא רק בחמאס מסתייגים מההצעה של הרשות הפלסטינית. מזכ"ל מפלגת העם (המפלגה הקומוניסטית הפלסטינית לשעבר), בסאם סאלחי, הסתייג אף הוא מההצעה וטען כי "גם בהצעה המתוקנת, נותרה ירושלים בירה לשתי מדינות, דבר שאינו מקובל עלינו". בחמאס דרשו, מוקדם יותר, הבהרות מהרשות בדבר ההצעה המשופרת. "אנו חוששים שבהצעה של הרשות ישנם ויתורים מסוכנים בכל הנוגע לזכויות הפלסטינים, בעיקר מה שנוגע לירושלים – בירת שתי המדינות".
 
גם החזית העממית הביעה הסתייגות. "ההצעה אינה עונה על זכויות העם הפלסטיני, כולל הקמת מדינה ריבונית ובירתה מזרח ירושלים", אמר חאלד ג'ראר, הבכיר בחזית העממית לשחרור פלסטין.
 
יש לציין, כי בשבועות האחרונים ניהלו ארה"ב וישראל קרב בלימה במועצת הביטחון נגד ההצעה. על פי הערכות, לפלסטינים אין תמיכה של תשע המדינות, מניין הקולות המינימלי הנדרש לקבלתה, מה שיביא להפלת ההצעה, וימנע מבוכה מוושינגטון, שעל פי הערכות תטיל וטו, כשהיא נמצאת בשיא הלחימה שלה נגד ארגון דאע"ש, בהשתתפות מדינות ערב המתונות.
 
מתקפת נגד דיפלומטית
 
בעוד הפלסטינים הגישו הערב  למועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה שלהם להכרה במדינה פלסטינית, ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא לקהילה הבינלאומית להתנגד למהלך. 
 
בדברים שנשא בפתח פגישתו עם מושל אינדיאנה מייק פנס, טען נתניהו כי מה שישראל והפלסטינים זקוקים לו הוא משא ומתן ישר ולא פתרון מוכתב מבחוץ: "ישראל והתרבות המשותפת שלנו נמצאות תחת מתקפה. המתקפה מגיעה מאיראן ומגורמים אסלאמיסטיים. המתקפה מגיעה כעת מהרשות הפלסטינית שמבקשת לכפות עלינו תכתיב שיסכן את ישראל ויציב את עתידנו בסכנה. אנו מצפים מכלל הקהילה הבינלאומית להתנגד לתכתיב".
נתניהו אף הוסיף כי ישראל תתנגד נחרצות לכל תכתיב שכזה: "מה שאנו זקוקים לו הוא משא ומתן ישיר ולא לכפות תנאים. אם הקהילה הבינלאומית לא תדחה את הצעת הרשות  הפלסטינית, אנו נעשה זאת. ישראל תתנגד לתנאים שיסכנו את עתידה. הצעת ההחלטה של הפלשתינים היא הצעה המקשיחה את עמדותיהם כלפי ירושלים וההתנחלויות". 


הרפובליקנים בקונגרס איימו להפסיק את התקצוב למוסדות האו"ם אם תתקבל ההצעה. צילום: רויטרס 
 
הצעת ההחלטה המקורית של הפלסטינים למועצת הבטחון של האו"ם קובעת כי בתוך שנתיים יסתיים הכיבוש ובשטחי יהודה ושומרון תוקם מדינה פלסטינית באופן חד צדדי לפי גבולות 67. לפי גורמים בכירים במשרד החוץ, מדינות ערב העבירו ביקורת על ההחלטה וטענו כי היא פייסנית מדי ולא מספיק ברורה וכי היה ניתן להבין שהפלסטינים נותנים מקום לכך שירושלים היא בירת ישראל. לכן, לפי אותם גורמים במשרד החוץ, ההצעה הפלסטינית תבהיר שירושלים היא בירת פלסטין, ובנוסף יבהירו שאין מקום לגושי התנחלויות. 
לאחרונה ארה"ב וישראל ניהלו במועצה קרב בלימה כנגד ההצעה הירדנית-פלסטינית, ואם להסתמך על הבטחות של חברות המועצה מהשבועות האחרונים, נראה שלפלסטינים אין את מניין הקולות המינימלי הנדרש של תשע מדינות תומכות. במקרה כזה המשמעות היא שהאמריקנים יוכלו להימנע מהטלת וטו וההצעה תיפול מאליה.
 השפל ביחסי ארהב ישראל הדאיג גורמים בישראל,  מאחר ולא היה ברור אם ארה"ב תתייצב מאחורי ישראל כמו שנהגה תמיד ותטיל וטו על ההחלטה,  אולם לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ האמריקאי גון קרי -  לא היתה הבטחה לוטו  - אבל הערכות אומרות שאין לפלסטינים את תשע הקולות במועצת הבטחון. עם זאת ב-2015 משתנה הרכב המועצה לרעת ישראל, מה שאומר שהיא תזדקק כנראה לוטו האמריקאי. 
גורמים מדיניים אמרו היום כי לאור העובדה שבינואר הרכב מועצת הבטחון משתנה לטובת הפלסטינים "הלחץ שלהם להגיש את ההצעה נובע משני טעמים: הלחצים על יושב ראש הרשות להראות מדיניות קשיחה מול החמאס והשערה נוספת שטוענת כי הפלסטינים לא רוצים להביך את האמריקאים שיצטרכו להטיל וטו על ההצעה, ולכן מניחים הצעת החלטה שבהרכב הנוכחי של המועצה פשוט לא תזכה לרוב ותיפול".