ההצבעה החשאית של חברי מרכז הליכוד להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לגהי הרכב הרשימה ומועד הפריימריז, תתקיים היום כסדרה לאחר שבית הדין של הליכוד דחה את בקשתו של חבר הכנסת משה פייגלין ושל  חבר המרכז אלי גורנפלד למנוע את קיום ההצבעה.




בית הדין הורה לקיים את ההצבעות כסדרן כפי שהוחלט אתמול, עם זאת נתנה הנחייה למנהלת הליכוד לאפשר הצבת משקיפים מטעם העותרים במהלך הספירה וההצבעה. כמו כן הוחלט שהספירה תעשה במקום בהן מוצבות הקלפיות והן לא ישונעו עם סיום ההצבעה הלילה בעשר. 



פעילים בליכוד עותרים הבוקר (רביעי) לבית הדין של תנועת הליכוד בדרישה למנוע קיום הצבעה חשאית של חברי מרכז הליכוד על הרכב שיטת השיבוצים של הרשימה לכנסת ועל מועד הפריימריז, אותה הציע ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

אמש הוחלט במרכז הליכוד שהתכנס באריאל לקיים את ההצבעה החשאית היום ב-10 קלפיות ברחבי הארץ למרות התנגדות של מאות חברי מרכז למהלך. העותרים טוענים כי נעשה מחטף וההחלטה שהתקבלה אמש היתה בלתי חוקית.
את העתירה מגישים הבוקר לבית הדין של תנועת הליכוד החוג הרעיוני "דרכך דרכנו" ו"מנהיגות יהודית". הם ביקשו לכנס את בית הדין כבר אמש אולם לטענתם נמסר להם שלא ניתן לעשות זאת ללא הרכב שופטים מתאים. הם איימו לפנות לבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי להוציא צו על תנאי נגד קיום הבחירות אולם הבוקר הם קיבלו הודעה שבית הדין של הליכוד יתכנס בשעה תשע בכדי לדון בעתירה.
״הליכוד מונהג על-ידי ביביקטטור״, אמר למעריב השבוע אלי קורנפלד מנהיג ״דרכך דרכנו״, החוג הרעיוני בליכוד. ״לאחר שבאמצעות הבובה על חוטים דני דנון, הצליח נתניהו להפוך את הליכוד למשחק הפרטי שלו, הוא ממסמס את העתירה שלנו נגד הפשעים שלו נגד הדמוקרטיה. היינו אמורים לעמוד היום עם העתירה מול בית הדין התנועתי, אבל קרוב לחצות הודיעו לנו מהתנועה, שהם לא הצליחו למצוא שופטים להרכב שידון בעתירה״ הוסיף קורנפלד.

חברי מרכז הליכוד  החליטו אתמול לערוך הצבעה חשאית בעשרה מוקדים ברחבי הארץ על הצעת נתניהו לשינויי תקנון ולהקדמת הפריימריז במפלגה ל31.12. בדיון דרשו חברי מרכז רבים, ובהם תומכיו של משה פייגלין, לעלות להצבעה הצעה המבטלת את הצעת ראש הממשלה, אולם דנון מנע זאת והכריז בסיומו של הערב הטעון כי ההצבעה החשאית תתקיים היום. נתניהו מציע לאפשר לו לשריין מועמדים מטעמו ברשימת הליכוד לכנסת ה-20 במקומות ה-14 וב-24, וכן להקדים את מועד הבחירות.
 
בליכוד מעריכים כי המהלך להקדמת הפריימריז נועד להכשיל ניסיון של הרגע האחרון של גדעון סער להתמודד מולו על ראשות הליכוד. תוצאות ההצעה אמורות להתברר מחר, לקראת חצות. אם הצעת רה"מ תידחה, יתכנס מרכז הליכדו שוב ב25.12,  כדי לאשר את המשך שיטת הבחירות הנוכחית.