ביוזמת שר החוץ אביגדור ליברמן, שתיווך בין הצדדים המשוסעים של הקואליציה, הובאה אתמול לישיבה של הנהלת הקואליציה הצעה מרוככת לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק הלאום הנפיץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי הוא “מוכן לתת סיכוי להידברות על חוק הלאום, אבל נחוש להעביר אותו עם או בלי הסכמה”. כאשר נשאל אם אנחנו עומדים לפני בחירות מוקדמות, הסתפק נתניהו בתגובה "ימים יגידו".

בכירים בקואליציה הודו אתמול כי האווירה היא של דחיית הקץ. "רבים יודעים שהפיצוץ הוא עניין של זמן", אמר אחד מהם, "ההרגשה היא שכולנו עומדים מעל מיטתו של חולה סופני שכבר אינו איתנו, אלא מונשם בצורה מלאכותית ולאף אחד אין האומץ לנתק את מכונת ההנשמה. אז דחינו את זה בשבוע, אבל בהחלט אפשרי שעד אז החולה כבר ימות באופן רשמי".
בכיר אחר אמר כי כל הצדדים בקואליציה רוצים להראות שהם דבקים בעקרונותיהם, אבל בפועל מתקפלים כי בחירות לא מתאימות לאיש כרגע. לדבריו, "נתניהו רוצה להיראות כמי שהצליח לכופף את ידיהם של לפיד ולבני, והם רוצים להראות כאילו הצליחו לכופף את נתניהו". 

מקורבים לליברמן מסבירים כי דחיית ההצבעה נועדה לתת לצדדים הזדמנות לרדת מהעצים שעליהם טיפסו ולאפשר להם הזדמנות נוספת לעבוד יחד. כל הצדדים המעורבים המשיכו להצהיר אתמול שהם שומרים על עקרונותיהם, אבל בפועל - כולם התקפלו. כבר ביום ראשון, לאחר ישיבת הממשלה הסוערת שבה התעמתו נתניהו ושרת המשפטים ציפי לבני על החוק השנוי במחלוקת, החל ליברמן להרים טלפונים. מקורביו סיפרו כי הוא ידע שנתניהו בנתק מלבני ומשר האוצר יאיר לפיד, ושהסיכוי שיצליחו לשוחח לאחר הצעקות וחילופי ההאשמות בישיבת הממשלה הוא אפסי. תחילה עדיין היו הצדדים מבוצרים בעמדותיהם, אבל לקראת הערב - כשכולם הבינו שהמשבר רציני – החלו להתרכך.
אתמול בבוקר המשיך ליברמן בסבבי השיחות הטלפוניות יחד שר הכלכלה נפתלי בנט, והשניים הצליחו להגיע לפשרה שלפיה ההצבעה על החוק תידחה בשבוע. בשבוע הזה, כך הסבירו המקורבים, ינסה נתניהו להשלים את הכנתה של הצעת החוק שלו בעניין, שבה מופיעים 14 עקרונות שעליהם כולם מסכימים. כך או כך, בינתיים קבעו כל הצדדים – מתנגדי החוק ותומכיו - להמשיך לדבר.

בממשל בארצות הברית לא מסתירים את דאגתם מקידום חוק הלאום על ידי ממשלת נתניהו, ואמש אף פרסמה מחלקת המדינה האמריקאית הודעת תגובה לחוק בה נמסר: "אנו מצפים כי ישראל תדבק בעקרונותיה הדמוקרטיים. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, וכל אזרחיה צריכים להנות מזכויות שוות".