גורם פלסטיני אמר הערב, כי קבלת הרשות הפלסטינית כמשקיפה בבית הדין הפלילי בהאג, מדאיגה את ישראל. הגורם מסר ל"מעריב אונליין", כי שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי פנה בעניין זה ליו"ר הרשות, אבו מאזן, ושוחח עמו על המעמד החדש, ועל דאגותיה של ישראל. "מדובר בצעד לגיטימי נוסף, ומושב רגיש באו"ם", אמר הגורם הפלסטיני. "זה צעד מעשי לחלוטין, מאחר וישנה אפשרות לשיתוף פעולה עם מדינות אחרות בעתיד, שכן מדובר שהוא תן וקח. אם מחר נצביע לצידה של מדינה מסויימת, היא תהיה מחוייבת להצביע לצידנו כשנזדקק לכך. יש לנו זכות הצבעה, וזה מטבע מדינית ודיפלומטי חשוב ביותר".

המקור הוסיף כי "ההכרה של הפרלמנטים באירופה בפלסטין, איננה רק הכרה תאורטית אלא מעשית, שכן במדינות הללו הפרלמנט הוא יותר חשוב מהממשלות עצמן. עובדה היא שישראל מודאגת מאוד מצעד זה, ופנתה כבר לממשל אובמה בעניין זה". מוקדם יותר הגדיר הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, את ההחלטה "ניצחון פלסטיני נוסף בזירה הבינאלומית, שמקרבת את ההכרה במדינת פלסטין".
מנסור הוסיף: "במעמד החדש, הפלסטינים יוכלו להילחם על זכויותיהם. פלסטין כמשקיפה בבית הדין הבינלאומי תוכל להעמיד לדין את בכירי הכיבוש ולהאשים אותם באחריות לשפיכת דמם של קורבנות רבים".