מלך ירדן, עבדאללה, איים בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לנתק את היחסים הדיפלומטים עם ישראל, אם יימשך המשבר בהר הבית. כך דיווח הבוקר העיתון הלונדוני "אל-חיאת". 

 
מקורות פלסטינים בכירים מסרו לעיתון, כי בפגישה בין נתניהו, שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, ועבדאללה ב-13 בנובמבר, איים מלך ירדן "לסגור את שגרירות ירדן בישראל ולהחזיר את השגריר". בתגובה, הבטיח נתניהו למלך ירדן לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית, ולמנוע מיהודים ומחברי כנסת להיכנס למתחם, אך תקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והאשים אותו ב"הסתה לאלימות".

 
המקורות הפלסטינים ציינו, כי אבו מאזן העלה על נס את הצהרותיו של יורם כהן, ששלל שהוא מסית לטרור בהר הבית, וכינה אותן "אמיצות" בפגישתו עם מזכיר המדינה האמריקאי. כזכור, ראש השב"כ, יורם כהן, הודיע במליאת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי יו"ר הרשות אינו מעודד פעולות טרור. לדברי חבר כנסת שנכח בדיון "כהן הסביר כי אבו מאזן לא מעודד אלימות, בין היתר מחשש שפעולות אלימות יביאו בסופו של דבר להדחתו". בכך סתר למעשה כהן את דבריהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, ושר הכלכלה נפתלי בנט, שאמרו כי הפיגועים בירושלים הם תוצאה של ההסתה שמוביל אבו מאזן.