מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, תקף היום (ו') את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואמר כי "שמעתי שיו"ר הכנסת הוציא מכתב לתקשורת (בעד העלייה להר הבית ונגד דברי דנינו מ.א.) אני אומר לכם שהוא לא מבין את תפקיד המפכ"ל, והוא לא מבין בכלל מה תפקידו של מפכ"ל, לא רק שאני חוזר על הדברים שאמרתי , אני לא אתן לחברי הכנסת האלה לעלות להר הבית"

זאת לאחר שאדלשטיין שיגר מכתב לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', וכתב לו כי "פקיד ציבור - בכיר ככל שיהיה - יערער על חופש התנועה המוקנה לנבחרי ציבור מכוח חסינותם ומעמדם, ובכלל זה לעלות כחוק להר הבית. אין זה מתפקידו להשיא להם עצות מסוג זה".

דנינו דיבר בפורום הקתדרה במכללה האקדמית אשקלון והסביר כי "הייתי בכנס שדרות ודיברתי על העלייה של ח"כים להר הבית, ושמעתם אני מניח חלק מהציטוטים, לא שמעתם את כל התמליל המלא, אני לא אמרתי שלח"כים אסור לעלות להר הבית, לא זה מה שאמרתי, אמרתי שח"כים שהציגו כאג'נדה לשנות את הסטטוס קוו, ח"כים שאמרו שהם לא ינוחו ולא ישקטו עד שהסטטוס קוו ישתנה". 


"כשהם עולים, לפני שהם עולים להר הבית הם מוציאים פרסומים בפייסבוק, הם קוראים לאנשים - 'בואו להציל את הר הבית', עליהם אמרתי שאסור להם לעלות להר הבית", סיכם המפכ"ל. 

בסביבת יו״ר הכנסת אמרו בתגובה לדבריו של דנינו כי "עכשיו, אחרי שהוא נתן עצות מיותרות, מרשה לעצמו דנינו לחלק ציונים לנבחרי הציבור. יו״ר הכנסת מצפה מהמפכ״ל במקום להופיע באירועי ״תרבות שישי״ - לסייר בשטח ולהשקיע את כל מרצו בשמירת ביטחונם של אזרחי ישראל. יו״ר הכנסת ימשיך לשמור מתוקף תפקידו על כבודם זכויותיהם של נבחרי הציבור".

יו״ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל אמר כי ״כאשר פקידי ציבור מרשים לעצמם לכפות את דעתם על חברי כנסת ושרים תוך השתלחות חסרת רסן נפגעים אנושות ערכי הדמוקרטיה. במציאות הזאת חובה עלינו לחזק שוב את ערכי הדמוקרטיה לצד הערכים היהודים כדי שמי ששכח מהי דמוקרטיה יהודית ילמד שוב״