הכנסת יצאה לפגרת בחירות, אבל ח"כ חנין זועבי (בל"ד) לא מוותרת. הבוקר (שלישי) ידון בג"צ בעתירה שהגישה נגד הכנסת ונגד ועדת האתיקה של הכנסת בדרישה לבטל את עונש ההרחקה לתקופה של שישה חודשים מועדות הכנסת ומהמליאה שהוטל בעתירה שתוגש באמצעות עורכי הדין חסן ג'בארין ומיסאנה מראני מארגון עדאלה וכן על יד עורך דין דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח, מבקשת העותרת מבית המשפט להוציא צו על תנאי המורה לכנסת לבטל את החלט ההרחקה.


"להסתה חסרת התקדים והרסן שהתנהלה נגדי, והפיכת הכנסת לבית משפט שדה מתמשך לא ציפיתי. לשיח פוליטי אלים כן ציפיתי, לשיח של שנאה ונקמנות פוליטית - לא ציפיתי", אומרת ח"כ זועבי לקראת הדיון.


ממפלגת בל"ד נמסר כי "יש בהרחקה משום שימוש כוחני בתפקיד ומעמד, על מנת לחסל יריבים פוליטים ולבסס שלטון רוב תוך הפרת זכויות יסוד דמוקרטיות של חברת כנסת המיצגת מיעוט אתני ולאומי. ההיסטוריה מלמדת, כי שימוש ציני כזה בדמוקרטיה על מנת להפר זכויות דמוקרטיות וזכויות אדם, הוא חרב מתהפכת שאמורה להדאיג כל אזרח ואזרחית ישראלית. אנו מזמינים את הציבור להצטרף להפגנה, שתתקיים מול בית המשפט העליון, ולהביע את תמיכתו בדמוקרטיה, בחופש הביטוי ובזכויות המיעוט".



בתוך כך הודיע יו”ר מרכז הליכוד ח"כ דני  דנון, המתכוון להגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את זועבי ויוזם בימים אלה עצומה הקוראת לציבור להצטרף אליו ביוזמת הפסילה, כי יגיע לבית המשפט העליון ללוות את הדיון.


הבקשה מסתמכת על סעיף 7 א בחוק יסוד הכנסת הקובע כי רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל.


לדברי ח"כ דנון ח"כ זועבי עברה על החוק כשהביעה תמיכת בחטיפת שלושת הנערים ביוני 2014  כשאמרה בריאיון כי חוטפי הנערים "הם לא טרוריסטים, גם אם אני לא מסכימה איתם. הם אנשים שלא רואים פתח לשנות את המציאות שלהם. הם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת".‏ 
עוד הוא מציין את השתתפותה בעבר במשט המרמרה ומקרים של העלבת שוטר בנצרת והסתה לאלימות נגדו וכן מאמר שפרסמה הקורא להמשך ההתנגדות לישראל ושולל משא ומתן ותיאום ביטחוני איתה.


יצויין כי בבחירות לכנסת ה-19 הוגשה בקשה דומה על ידי ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) וע"י ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. ועדת הבחירות המרכזית אישרה את בקשת הפסילה אולם בג"צ ביטל את ההחלטה.


בשנת 2002 תוקן סעיף 7א ונעשו בו שלושה תיקונים מרכזיים: ראשית, עילות הפסילה המתייחסות לשלילת קיומה של המדינה כמדינה יהודית וכמדינה דמוקרטית אוחדו לעילה אחת. נוספה עילת פסילה לפיה ניתן למנוע התמודדות של רשימה בבחירות אם היא תומכת במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד ישראל. שלישית, נקבע בסעיף כי ניתן לפסול גם מועמד בודד ולא רק רשימת מועמדים, אך נקבע כי פסילת מועמד בודד טעונה אישור של בית המשפט העליון.