הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של האלוף גדי איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי: "גדי אייזנקוט הוא האיש המתאים בזמן הנכון במקום הנכון.  גדי עבר את כל מסלולי החיילות והפיקוד. הוא מפקד מנוסה והוא יכול להוביל את צה"ל אל מול אתגרים גדולים שנמצאים סביבנו.



נתניהו המשיך ושיבח את כוחות הביטחון: "האתגרים לא פוסקים . הם לא לוקחים פסק זמן אפילו לרגע ואני משוכנע שבמנהיגות ובמדיניות נחושה, אחראית ותקיפה, יחד עם הפיקוד של גדי על צבא הגנה לישראל, אנחנו נוכל לגבור על כל המכשולים ולעמוד בכל האתגרים. ראש הממשלה איחל לאייזנקוט הצלחה ואמר: "הצלחתו בכל המובנים היא הצלחת כולנו".



נתניהו התייחס להצבעות שצפויות באו"ם בתקופה הקרובה על הכרה במדינה פלסטינית ועל רק היחסים עם ארה"ב, אשר שוקלת שלא להשתמש בזכות הווטו ולהעביר הצעה מרוככת.



ראש הממשלה אמר: "ישראל מתמודדת מול האיסלאם הקיצוני, עד היום התמודדנו בהצלחה ועמדנו בכל הקשיים. אנחנו עומדים בפני בעיה מדינית, כיוון שחלק מהמדינות רוצות שניסוג לקווי 67' והוא יביא את האיסלאם ללב תל אביב וירושלים. לא נאפשר את זה ונתקוף את המצב באחריות.



שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס גם הוא למינוי הרמטכ"ל: "האלוף  איזנקוט ביצע את כל תפקידי הפיקוד, מחייל עד מפקד, הן כלוחם בשטח והן בתפקידי מטה, והוא מגיע עם ניסיון מבצעי ופיקודי עצום.הוא מביא עימו לתפקיד יושר, ערכיות ומקצועיות, חשיבה עצמאית והבנה עמוקה".
יעלון התייחס למציאות הבטחונית המשתנה ואמר כי: "אייזנקוט הוא המפקד המתאים ביותר לקחת את שרביט הפיקוד על צה"ל מידיו של הרמטכ"ל הנוכחי רא"ל בני גנץ, בעידן בו צה"ל נמצא בתהליך של התאמה למציאות החדשה הזו".

במפלגת העבודה התייחסו לאישור מינויו של אייזנקוט בממשלה: "אנו מברכים על מינויו של גדי אייזנקוט, קצין ומפקד אמיץ, חכם ומקצועי. אנו בטוחים ביכולתו של אייזנקוט להנהיג את צה"ל אל מול האתגרים הביטחוניים עמם מתמודדת מדינת ישראל".  
 

השר יובל שטייניץ התייחס לסערה בעקבות דבריה של ציפי לבני אמש במצב האומה: "כשהיא היתה בליכוד היא אמרה על בוז'י את הדברים הכי קשים, עכשיו כשהיא במרכז ובשמאל היא מרשה לעצמה לדבר בצורה בלתי נסבלת. אם מישהו מהימין היה מתבטא ככה על ציפי לבני, היתה קמה צעקה אדירה. יש גבול הדרך בה מדברים על ראש ממשלה בישראל".


השר אביגדור ליברמן התייחס לאירועי השבת האחרונה, בה תקפו הליכוד וישראל ביתנו אחד את השני:  "ישראל ביתנו היא מחנה לאומי וימין יותר מכל אחד אחר. אחננו לא זקוקים להכשר, לא מהבית היהודי ולא מהליכוד", השר אמר את הדברים בהתייחסו לביקורת החריפה על דבריו אתמול כי הוא אינו פוסל ישיבה בממשלה בראשות יצחק הרצוג.

 "אני עובד עם נתניהו הרבה מאוד שנים. היו עליות והיו מורדות והיו ויש חילוקי דעות. אני מאוד מעריך את ראש הממשלה ומאוד מכבד אותו. יחד עם זאת אין לי דעות קדומות נגד אף אחד. אני מקווה שננהל מערכת בחירות עניינית ללא השמצות. המדינה זקוקה לוויכוח מדיני ולא אישי", אמר ליברמן.