סערה פוליטית ומהומה קואליציונית חדשה בפתח. יושבת ראש ועדת הפנים ח"כ מירי רגב הודיעה היום (ה') כי תביא ביום ראשון הקרוב לאישור ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק המבקשת מכל חבר כנסת להצהרי אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית. על פי הצעת החוק נוסח הצהרת האמונים של כל חבר כנסת חדש יהיה "לשרת באמונה את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולקיים את חוקי המדינה" במקום הנוסח הקיים שבו נאמר "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת".
בדברי ההסבר כותבת ח"כ רגב כי "כל ח"כ שנשבע אמונים לכנסת יצהיר כי הוא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שבועת האמונים בנוסח זה תחייב את הח"כים לקשר חזק יותר למדינת ישראל ולהיותו אזרח מכלל אזרחי ישראל, אשר יש לו זכויות וחובות כלפי המדינה, קיומה וביטחונה. שבועת אמונים בנוסח זה תחייב את חברי הכנסת לפעול במסגרת זכויותיהם וחובותיהם, במסגרת תפקידם כחברי כנסת למען מדינת ישראל ואזרחיה, כמדינה יהודית ודמוקרטית ובכך למנוע במישרין ובעקיפין פעולות של חברי כנסת שיפגעו באושיות המדינה, במוסדותיה ובכוחות הביטחון שלה". 
[

חכ מירי רגב הסבירה ל'מעריב אונליין' בנוגע לחלטה להגיש את הצעת החוק: "אם מטפלים בכל סוגיית הלאום צריך לעשות סדר גם בנושא הזה. לא יעלה על הדעת שח"כ המצהיר אמונים לכנסת לא יצהיר אמונים למדינה יהודית. מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי". לשאלה על בעיות שהחוק עלול לעורר בקרב חברי כנסת מבני המיעוטים ענתה רגב: "לא ביקשתי מהם להיות יהודים. בסה"כ ביקשתי להצהיר אמונים למדינת ישראל שהיא מדינה יהודית ומדינת העם היהודי". רגב  הוסיפה כי החוק זוכה לתמיכת "הבית היהודי" והיא מקווה שיזכה גם לתמיכת "ישראל ביתנו".


היוזמה של ח"כ רגב להצעת החוק נולדה עוד בספטמבר 2011 בעקבות הצטרפותו של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), לטיסה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לעצרת האו"ם בניו יורק, בו העלה את הדרישה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית ונשא נאום חריף נגד ישראל. "האויבים שלנו לא יכירו בנו כמדינה יהודית, אבל יש לצפות לפחות מחברי כנסת שמייצגים את המדינה ומקבלים משכורת מהמדינה להישבע אמונים למדינה כמדינה יהודית", אמרה אז רגב.


 יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה הגיב להצעת החוק של ח"כ מירי רגב: "לפני שח"כ רגב מבקשת שכל ח"כ יצהיר אמונים למדינה יהודית אני מציע שגב' רגב תכנס להתייעצות דחופה עם הח"כים אלי ישי, דב ליפמן, הרב אלי בן דהן, עמיר פרץ, אראל מרגלית, ניצן הורוביץ ודב חנין כדי לומר לחברי הכנסת הערבים מיהו יהודי. וחוץ מזה מה הסיפור של מירי רגב? כל מירי צווחנית מתיימרת להיות קלגס?".