שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלקי, אמר כי הפלסטינים דחו את המהלך לקידום הצבעה במועצת הביטחון על ההצעה "לסיום הכיבוש בגדה המערבית" עד 2016. ההחלטה הפלסטינית התקבלה, בין השאר, בשל הלחץ שהפעילה ארצות הברית והאיום בסנקציות, וגם על רקע התעסקות המעצמות בתוכנית הגרעין האיראנית. 


אל-מאלקי ציין בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית, "מען", כי "הפלסטינים טרם השיגו את תמיכתן של תשע מחברות מועצת הביטחון". לדבריו, "אפשר להביאה להצבעה גם בלא תמיכת תשע החברות – למרות שזה יהיה מהלך כושל".

אל-מאלקי הדגיש: "חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון עסוקות כעת במשא ומתן עם איראן בכל הקשור לתוכנית הגרעין שלה. המעצמות הודיעו לנו, כי איראן נמצאת בראש סדר העדיפויות, ולא המדינה הפלסטינית. אנחנו לא יכולים להתעלם מההתעניינות הבינלאומית במשא ומתן בווינה".


הפלסטינים לא בראש סדר העדיפויות. אל מאלקי. צילום: רויטרס


לדבריו, "הרשות הפלסטינית מוכנה להגיש את ההצעה לסיום הכיבוש, גם אם לא נשיג תשעה קולות. אנו ממשיכים במגעים כדי להשיג את הקולות, אך לא נמתין זמן רב עד להגשת ההצעה, למרות שאנו יודעים כי תוצאות הכישלון צפויות מראש, גם בשל אפשרות ריאלית שארצות הברית תטיל וטו על ההצעה הפלסטינית בשל עמדתה התומכת בישראל".

שר החוץ הפלסטיני הציג בריאיון את האופציות העומדות לרשות: "העמדה האירופאית התומכת בפלסטין, והמשך ההכרה של הפרלמנטים שישפיעו לטובה על ממשלות אותן מדינות, עשויים לחזק את עמדת ההנהגה הפלסטינית בעתיד גם בשיתוף פעולה אזרחי עם מדינות הללו". הוא שב והדגיש את אופציית ההצטרפות למוסדות האו"ם, בהם בית הדין הפלילי בהאג.

לגבי כינוס הליגה הערבית בסוף החודש בקהיר, אמר אל-מאלקי, כי "הכינוס בא בעקבות פניית הרשות, כדי לקבל תמיכה ערבית שתביא לתמיכה מעשית של המדינות הערביות בירושלים ובמסגד אל-אקצא".