הפלסטינים לא מוותרים: למרות הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההקפאה של העברת כספי המסים לרשות ולמרות איומיו כי ינקוט צעדי ענישה נוספים, הכריזו בכירים ברשות כי התלונה הראשונה שיגישו לאחר קבלתם לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג תהיה בגין "הפשעים" שביצעה לכאורה ישראל במבצע צוק איתן, החל מ־ 13 ביוני 2014.



"ניתן לפנות לבית הדין הבינלאומי בנוגע לטווח זמן מדויק", אמר אתמול (ראשון) שעואן ג'ברין, מנהל ארגון זכויות האדם אל־חק, לסוכנות הידיעות הצרפתית. ג'ברין הוסיף כי חקירת האו"ם בנוגע להפרות החוק הבינלאומי ופשעים לכאורה שביצעה מדינת ישראל נגד האנושות מתייחסת אף היא לאירועים שהחלו ב־ 13 ביוני, יום לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים הישראלים במסגרת מבצע "שובו אחים".



במקביל בכיר פת"ח ג'בריל רג'וב תקף בחריפות את החלטת ראש הממשלה להקפיא את העברת כספי המסים: "נתניהו עשה שימוש בכל אמצעי מגונה, גזעני ופושע נגד העם הפלסטיני", אמר רג'וב, "אבל הנחישות הלאומית הפלסטינית היא שתשבור את דרך המחשבה הגזענית, הפשיסטית והנאצית שלו". בתוך כך, גורמים פלסטיניים פנו לממשלת מצרים בדרישה לחקור את מותו של נער בן 16 מעזה, שלטענתם נורה למוות בידי כוחות הביטחון המצריים - כך פורסם אתמול ב"ניו יורק טיימס". המקרה אירע ביום שישי האחרון, בעת  שהנער חצה את הגבול בין מצרים לרצועה בניסיון למצוא עבודה.