יממה לפני שיאושר החוק לפיזור הכנסת, התקיימה היום (ראשון) ישיבת ממשלה עם שולחן ריק מתמיד. אחרי שבשבוע שעבר פוטרו ציפי לבני ויאיר לפיד ולאחר מכן התפטרו שרי יש עתיד והתנועה, נשאר מקומם ריק.

נפתלי בנט נמצא כנס סבן בארה"ב ושר החוץ, אביגדור ליברמן, יושב שבעה על אימו, שנפטרה במהלך הסופש. ראש הממשלה פתח את הישיבה כששלח את תנחומיו לליברמן ולאחר מכן התפנה לדבר על המרגל, יונתן פולארד ואמר: "אנחנו לא מתכוונים לנוח עד שיונתן פולארד ישוחרר. בסוף השבוע שוחחתי עם רעייתו, אסתר, וגם עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. אמרתי לו שהבריאות הרופפת של יונתן פולארד היא סיבה נוספת להוציא אותו אל החופש.

"יונתן איבד את הכרתו, הוא אושפז, הוא אדם לא בריא. הוא סובל מכמה מחלות בעת ובעונה אחת. הגיע הזמן, מכל הסיבות, אחרי 30 שנה, שיונתן פולארד ישוחרר ויהיה אדם חופשי. הוא שילם כבר את חובו והוא ראוי שיקבל לפחות את היחס שקיבלו אנשים אחרים במעמדו. אנחנו לא נפסיק לפעול עד שנחזיר אותו הביתה, כאן במדינת ישראל".

עוד הוסיף: "אנחנו עוקבים אחרי המזרח התיכון ואחרי מה שמתרחש בקשב רב, באוזניים כרויות, בעיניים פקוחות - והרבה מאוד מתרחש. אנחנו נישאר כל הזמן עם יד על הדופק ואנחנו נטפל באיומים הללו והאתגרים הללו שאינם לוקחים פסק זמן. אנחנו נטפל בהם באותה אחריות שטיפלנו בהם עד עכשיו".

השר יובל שטייניץ אמר מחוץ לישיבת הממשלה: "צריך להגיע למשילות במדינת ישראל. החרדה הגדולה שנגיע למצב האיטלקי שבו כל ממשלה תחזיק שנה או שנה וחצי. זו סכנה אמיתית  ודאי למדינה שלנו שנמצאת בלב המזרח התיכון. לכן מי שמחזיק בעמדה שמאלית שיצביע לבוזי הרצוג ומי שמחזיק בעמדת מרכז ימין שיצביע לראש הממשלה בנימין נתניהו. 

השר נשאל על האפשרות להקמת ממשלה חלופית שתמנע בחירות וציין: "אני לא חושב שיש לזה סיכוי. אני חושב שאנחנו הולכים לבחירות. הפיצול ל'מפלגות אמצע' פשוט הורס את המשילות והמערכת הדמוקרטית. די לפיצול ולמפלגות נישה - יש ימין מרכז של הליכוד בראשות נתניהו ושמאל בראשות בוז׳י.