שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) להכרה של האיחוד האירופי במדינה פלסטינית (בצורה סמלית) ואף להחלטה של בית המשפט של האיחוד האירופי להוציא את חמאס אל מחוץ לרשימת ארגוני הטרור.

"הצעדים האלה לא יעזרו לאף צד. הישראלים והפלסטיניים חייבים לשבת למשא ומתן רציני, כל ניסיון ללחוץ את ישראל כך, לא יצלח. זה חשוב להפעיל את הלחץ הזה גם על הפלסטינים".

ליברמן המשיך בקו התקיף שלו מול אבו מאזן ואמר: "קראתי ריאיון שהוא נתן במצרים. הוא מדבר על שישה מיליון פליטים שצועדים לישראל כאשר הוא בראשם וכל מה שאפשר לדמיין זה את אותן עמדות בלתי מתפשרות, אותן תפיסות כמו של החמאס. כל מי שחושב אחרת, אני מציע לו לקרוא את הריאיון שלו לכלי תקשורת במצרים בעצמו ובקולו".

"כשהוא מתראיין אצלנו, הוא אומר שזכות השיבה לא קיימת, בערבית הוא מדבר הפוך. אנחנו רוצים פרטנר אמיתי ורציני, אני לא רוצה להרחיב על מתווה אחר, אבל אנחנו חייבים לגרום לאירופים להבין שאם הם רוצים לראות שלום, שהאחריות תהיה גם על הרשות. לא להסלים את המדיניות בזירה בינלאומית אלא לחזור לשולחן המשא ומתן".

ליברמן המשיך ואמר:
 "מה זה טרור איסלאמי קיצוני אנחנו רואים יום ביומו במזרח התיכון ובימים האחרונים גם באוסטרליה וגם בפקיסטן. להגיד שזה רק סעיף טכני, זה פשוט לא נכון. אין שום הצדקה לשום סעיף טכני. רק לפני יומיים ראינו מצעד של חמאס, ראינו את הסיסמאות, שמענו את הקריאות להשמדתה של ישראל. רק לראות את הסרט הזה, כפי שראינו אותו על המרקע ובכל ערוצי תקשורת באירופה, זה דבר בלתי סביר". 
ראיתי את ההודעה את ההודעה שחמאס עומד בחוקי הקוורטט. הרי חמאס רחוק מזה כקוטב הדרומי לקוטב הצפוני".