יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הלאומי "הבימה" בתל אביב, כי הוא אינו פוסל שיתוף פעולה אחרי הבחירות עם יצחק הרצוג וגם לא עם בנימין נתניהו. אך למרות הדברים, העביר ליברמן ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה במהלך מבצע "צוק איתן".


"אני לא פוסל לא את בוז'י ולא את ביבי", הסביר ליברמן. "אני לא באידיליה עם ביבי. היו ויכוחים וכנראה עוד יהיו ויכוחים. אבל הגישה לפסול מישהו בגלל יחסים אישיים היא לא נכונה. צריכים להיות ענייניים". "הגישה הזאת של לפסול מישהו בגלל יחסים אישיים או ויכוח לא מהותי היא לא נכונה", אמר ליברמן. "צריך להיות ענייניים. מעולם לא פסלנו איש - ישבתי עם בוז'י ועם ציפי בממשלה ואפילו הצטרפתי לממשלת אולמרט בניגוד לאינטרס האלקטורלי שלי.

 
"אני לא פוסל אף אחד. אנחנו לא נמנים עם אותה קבוצה שאומרת: רק לא ביבי, בשום פנים ואופן לא", הוסיף. עם זאת הוא סיפר על מחלוקות שהיו לו עם ראש הממשלה. "בצוק איתן אמרתי: אסור להגרר. אבל נגררנו, לא יזמנו. אם נכפה עלינו ואין לנו ברירה, אמרתי: תלכו עד הסוף, אל תהיו לפלפים". 



ליברמן בירך על האיחוד בין הרצוג לבין יו"ר התנועה ציפי לבני, אך הוסיף כי היה שם "פספוס גדול" בעקבות הסיכום על רוטציה בין השניים אם תרכיב הרשימה המשותפת את הממשלה הבאה. 


"אני חושב שיצירת מסגרות גדולות זה דבר מבורך", הסביר ליברמן. "עם זאת, אני חושב שהייתה שם גם החמצה ופספוס גדול. במקום לדבר על המהות מדברים עוד פעם על הרוטציה". לדבריו, הוא לא נמנה עם "מחנה לא רק ביבי" ועל אף חילוקי הדעות בינו לבין נתניהו, שהובילו לפירוק השותפות בין הליכוד לישראל ביתנו, הוא מעריך אותו. 


הוא הוסיף כי "ישראל ביתנו ישבה עם החרדים, עם קדימה, עם הליכוד ועם שינוי. מה שחשוב זה מהות הנושאים ובמה מטפלים. יש לנו תנאים מהותיים וגם פרסמנו אותם, כמו הסדר אזורי כולל".


ליברמן סיפר כי עד הרגע האחרון ניסו לשכנע אותו להקים ממשלה חלופית ולא ללכת לבחירות. "עד הרגע האחרון ניסו לשכנע אותנו מכאן ומכאן. לא הסכמתי לחרדים כי זו ממשלת סחיטה של 61 ח"כים. 61 זה 61 ראשי ממשלה. זה טלאי על טלאי. הביאו את מופז עם 27 ח"כים וזה לא עזר. זה רק פוגע בתדמית המערכת הפוליטית והיא לא תהיה מסוגלת להתמודד עם הנושאים". 


 עוד הדגיש בדבריו כי ישראל ביתנו תתמודד באופן עצמאי בבחירות וכי שאיפתו היא לעבור את הישג השיא של מפלגתו, 15 מנדטים ב-2009. "קיבלנו החלטה במרכז המפלגה ללכת באופן עצמאי, ואני לא ממליץ לאף אחד לשנות החלטות. אני מקווה שנשמור על הדינמיקה".