שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס היום (שבת) למשבר הקואליציוני באירוע  "שבתרבות" בתאטרון הבימה בת"א: "הכל תקוע וראש הממשלה עומד מהצד. הדיור תקוע, התקציב תקוע, היחסים הבינלאומיים שלנו נמצאים בהתדרדרות. ובמקום להעביר תקציב ולטפל בכל הבעיות הללו הם מתעסקים בפוליטיקה הכי קטנה שיש"

שר האוצר התארח באירוע בהנחייתו של איש התקשורת בן כספית, והתייחס בפתח דבריו לתקציב המדינה התקוע ואמר כי לצערו ולצערם של אזרחי מדינת ישראל ראש הממשלה בחר לתקוע ולעכב את תקציב מדינת ישראל לשנת 2015 שמעניק מלארדי שקלים למשרדים החברתיים, מסייע ומחזק את השכבות החלשות ומעמד הביניים, מוריד את יוקר המחיה והכי חשוב לא מעלה מיסים. לפיד אמר כי ראש הממשלה בחר להתעלם מאזרחי המדינה ומהצרכים שלהם לטובת קוניקטורות פוליטיות ולטובת חברי מרכז ליכוד.
בהמשך התייחס לכך שראש הממשלה תוקע את חוק מע"מ אפס שנותן בפעם ראשונה מזה שנים לצעירים לרכוש דירה בהנחה של כ-200 אלף שקלים והכל למען קוניקוטורות פוליטיות וכניעה לאינטרסים פוליטיים: "כל מה שצריך כדי לפתור את המשבר הזה שכולם התעסקו במה שחשוב ולא בעסקנות פוליטית. זה ניתוק מוחלט מהמציאות הישראלית. מדינת ישראל לא צריכה בחירות היא צריכה שנעביר תקציב חברתי, שנטפל בדיור, שנטפל ביוקר המחיה, שנעבוד בשביל האזרחים"

 לפיד הוסיף: "כל מה שאני רוצה זה שיתנו לי לעבוד. יש לנו תקציב מדינה ויש לנו רפורמת דיור שצריך להעביר אותם כי זה מה שמדינת ישראל צריכה. יושבים אנשים בעוטף עזה שמפחדים מהסיבוב הבא והם שם עסוקים בזה שאולי ליצמן עבר לידי במליאה וחייך אלי ומה זה אומר. זה טירוף דעת!"


בכירים בליכוד הגיבו על דברי  לפיד: ״אין גבול ואין בושה לפרצוף הכפול של לפיד, אשר מצד אחד מדבר על פוליקה חדשה, ומצד שני בוחש ועוסק בפוליטיקה ישנה במלוא כיעורה. לאחר שנכשל בניהול הכלכלה, ניסה להעביר תקציב שפוגע בצה״ל ובביטחון וקידם חוק שלא יוריד את מחירי הדיור וייטיב רק עם קבלנים המקורבים ליועציו ולמפלגתו - פנה לפיד מאחורי הגב לסיעות החרדיות על מנת לפתות אותן לפוטש. על כך מעידים ח״כ ליצמן ובכירים נוספים. הציבור שנתן ללפיד 19 מנדטים מצפה ממנו לסור מדרך האיומים, התכתיבים, ההשתלחויות והפופוליזם ולהתחיל, סוף כל סוף, לפעול באחריות לטובת העם והמדינה״.
 סגן השר אופיר אקוניס אמר בתגובה לדבריו של לפיד : לפיד יהיר - וצבוע. בתגובה לדברי לפיד בשבת אומר הערב סגן השר במשרד רה"מ אופיר אקוניס: " אם לפיד לא רוצה לכהן בממשלה, הוא יכול להתפטר. עם יש עתיד - אין עתיד לממשלה הזאת וכל מתקפה של לפיד לא תתשטש את כישלונותיו. ברור שבמציאות הפוליטית הנוכחית, שבה בכירי השרים של השותפות הקואליציוניות תוקפים את הממשלה מבפנים, אין מנוס מהקדמת הבחירות."