אחרי נתק של כחודש בין ראש הממשלה ושר האוצר, יפגשו היום בנימין נתניהו ויאיר לפיד במטרה לבחון דרכים להמשך קיום הקואליציה הנוכחית. שני האישים, הן ראש הליכוד והן ראש יש עתיד, התבטאו בימים האחרונים בחריפות זה נגד זה. מקורבים לנתניהו מסרו אתמול כי "ראש הממשלה יקיים בימים הקרובים ניסיון אחרון לבדוק האם ניתן להגיע להסכמים שיאפשרו את המשך קיום הממשלה, כך שניתן יהיה לנהל באופן תקין את ענייני המדינה".

לצורך כך נפגש אתמול נתניהו עם שר החוץ ומנהיג ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, והיום ייפגש – בנוסף ללפיד – גם עם יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה נפתלי בנט , ועם שרת המשפטים ויו"ר התנועה, ציפי לבני. בהודעה שמסרה לשכתו של נתניהו נמסר עוד כי "ראש הממשלה אינו מוכן לקבל את המשך ההתנהלות שבה שרים תוקפים את הממשלה שבה הם חברים כאילו הם חברי אופוזיציה, כפי שעשה לפיד גם בשבוע האחרון, לרבות ניסיונותיו להדיח ראש ממשלה מכהן ללא בחירות - כפי שהעידו (הח"כים החרדים) ליצמן ודרעי. ראש הממשלה צפוי לומר ללפיד שאינו מוכן לקבל עוד את המשך ההתנהלות שלו ושל מפלגתו. כך אי אפשר לנהל מדינה". בתגובה אמרו מקורבי לפיד כי הוא מתכוון להגיד את אותם דברים לראש הממשלה בפגישתם היום.
כבר בשעות הבוקר פתח נתניהו את ישיבת הממשלה השבועית בנזיפה כללית, שכולם הבינו כי היא יועדה לשר האוצר לפיד. זאת לאחר שלפיד השתלח בו שלשום באופן פומבי באירוע "שבת תרבות" ואמר בין היתר כי "הכל תקוע במדינה – וראש הממשלה מסתכל מהצד. חמישה חברי מרכז ליכוד שולטים במדינה".

"כמעט שאין יום שבו איננו נתקלים באיומים או באולטימאטומים כאלה ואחרים, תוך השתלחות של שרי הממשלה בממשלה ובעומד בראשה", אמר נתניהו, "אני מקווה שנוכל לחזור להתנהלות תקינה - זה מה שהציבור מצפה מאיתנו - כי רק כך אפשר לנהל מדינה. ואם לא - נסיק את המסקנות".
 גם השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ (הליכוד), תקף את שר האוצר וטען כי הוא "מתנהג כמו נער בן 16 מתבגר שלפני שנה וחצי ביקש לעשות הכל לבד. הוא אמר שהוא לא צריך להתייעץ עם אף אחד - לא כלכלנים, לא פקידי האוצר, לא ראש הממשלה, ועכשיו הוא מתלונן שלא עוזרים לו". לפיד ענה לו בתגובה:" מאז שהורדתי את הזקן אני באמת נראה צעיר יותר".
לבני ממשיכה לסכל
ובתוך כך, שוב סיכלה אתמול שרת המשפטים ויו"ר התנועה, ציפי לבני, הצעת חוק של הימין, במקרה זה הצעה שהגיש ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי לקצץ מקצבאות הילדים של הורים שילדיהם מיידים אבנים על רקע לאומני. ההצעה הועלתה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, אולם לבני מנעה את הדיון וההצבעה על החוק. לטענת לבני, משרדה דן כעת בהצעה דומה ועל כן היא דחתה את הדיון בוועדת השרים בחודשיים. על ההצעה חתומים בנוסף גם הח"כים דוד רותם (ישראל ביתנו), אלעזר שטרן (התנועה), מירי רגב, יריב לוין, משה פייגלין וחיים כץ (הליכוד), איילת שקד וזבולון כלפא (הבית היהודי) ואברהם מיכאלי (ש"ס).
ההצעה מבקשת לקבוע מנגנון הפחתה של 50% מקצבת הילדים המשולמת להורי קטין המורשע בעבירות על רקע לאומני, ללא שיקול דעת. זאת, מתוך הבנה כי מדובר בקטין המבקש לפגוע באותה מדינה המשלמת להוריו קצבה חודשית שמטרתה עזרה ותמיכה בגידולו וחינוכו. כיום קיים מנגנון דומה כאשר אדם מורשע בעבירה של פגיעה בביטחון המדינה, בית המשפט רשאי להנחות את הביטוח הלאומי להפחית לו מדמי הגמלה. הצעת החוק החדשה מבקשת להחיל מנגנון דומה גם ביחס לקצבת ילדים המשולמת להורי קטינים שהורשעו בעבירות בעלות רקע לאומני או בזיקה לאירוע טרור.
גורמים בבית היהודי אמרו בעקבות החלטת לבני כי "ככל ש'מיסיס קלין' יורדת בסקרים, כך התרגילים הפוליטיים שלה הופכים להיות מביכים עוד יותר". ח"כ יוגב הוסיף: "זריקת בקבוקי תבערה ואבנים הפכה לדבר יום ביומו במזרח ירושלים. גם כאשר זורקי האבנים נתפסים, ורובם קטינים, המשטרה מעמידה אותם לדין לאחר חקירות - ובית המשפט הופך לדלת מסתובבת ומשחרר אותם. וכך הם חוזרים לשטח כגיבורים - ומסלימים את פעילות הטרור שלהם".