משבר העלאת שכר המינימום הגיע אל פתרונו. בעקבות פניית רה"מ בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וסיעות הבית החליטו הערב יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד ח״כ זאב אלקין, ומרכז האופוזיציה יו״ר סיעת העבודה ח״כ איתן כבל, לתמוך באימוץ מלא של ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים בנוגע להעלאת שכר המינימום שאומץ על ידי הממשלה, ולהביא למימושו. במידה והדבר ידרוש חקיקה, ועדת ההסכמות תדרוש הליך חקיקה זריז לשם כך.

מוקדם יותר, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע כי הוא לא אישר את צו ההרחבה שנוגע להעלות שכר המינימום. בחוות דעת ששלח היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא מביע התנגדות להוצאת צו הרחבה כזה בתקופת בחירות.


וינשטיין קבע כי ניתן להעלות את שכר המינימום, אף כי אנו מצויים בתקופת בחירות, בהתאם להסכם שנחתם בין ההסתדרות ונשיאות הארגונים הכלכליים בתחילת החודש. עם זאת היועץ וינשטיין קובע כי מאחר ולא הייתה הסכמה בין המדינה לבין ההסתדרות בסוגיית העלאת שכר המינימום לשיעור של 52% מהשכר הממוצע במשק החל משנת 2017, נושא זה לא יכול להיות מוכרע בתקופה זו, תקופת בחירות. 
 
היועץ מסביר כי עוד טרם הכניסה לתקופת הבחירות התגבשה הסכמה בין נציגי המדינה לבין ההסתדרות ונציגי המעסיקים על הסכום אליו יועלה שכר המינימום - 5,000 ש״ח. באותה הזדמנות סוכמו גם ההתאמות שיחולו על עובדי המגזר הציבורי בכל הנוגע להעלאת השכר ההסכם בין הצדדים נחתם ב -2 בדצמבר השנה, היום שנקבע כמועד הכניסה לתקופת בחירות, וללא מעורבות המדינה. ההסכם קבע כי ההגדלה של שכר המינימום תתבצע בשלוש פעימות, כאשר הראשונה תהיה בשיעור של מחצית מההעלאה ועוד שתי פעימות בגובה של רבע ממנה. כאמור, בין המעסיקים להסתדרות הוסכם כי החל ב-1 לאפריל 2017 יעמוד שכר המינימום על 52% מהשכר הממוצע במשק. 
 
במעמד ההסכם, ובמסגרתו, נקבע כי על מנת שהוא יהיה בר תוקף יש לבצע תיקון בחוק שישקף את הסכמות הצדדים, או באמצעות צו הרחבה. היועץ אישר כי החלק שכלל הסכמות שגובשו עם המדינה עוד קודם לתקופת הבחירות, כלומר העלאה לגובה של 5,000 ש״ח, הוא מהלך שניתן לקיים, אולם לא כך בכל הנוגע להעמדת השכר על 52% מהממוצע במשק.

בתגובה ברכו במפלגת יש עתיד על ההחלטה ואמרו כי מדובר במהלך חשוב "לעצירת שוחד בחירות ושמירה על מינהל תקין. העלאת שכר המינימום הינה החלטה נחוצה, ערכית ומוסרית. אילולא תקע ראש הממשלה את המהלך שהוביל שר האוצר לפיד, היא הייתה יוצאת לפועל. פעם נוספת ראש הממשלה מקבל החלטות שמקורן באינטרסים פוליטיים כאשר לנגד עיניו הפריימריז ולא טובת הציבור".


עוד נכתב בהודעה: "אם ציבור העובדים היה חשוב לראש הממשלה, הוא היה מחכה חודש ומעביר את התקציב הכי חברתי שהיה פה מזה שנים ולא מוביל מדינה שלמה למערכת בחירות מיותרות.  מיד לאחר הבחירות יש עתיד תמשיך בכל הכוח ותדאג להעלאת שכר המינימום והעברת התקציב החברתי".