ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בצהריים (רביעי) בעיר הבה"דים שבנגב. בביקור השתתפו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום. בדברים שנשא במהלך הביקור קרא ראש הממשלה לציבור לרכוש דירות באזור: "תשקיעו בנגב", הוא אמר. הסיור נערך לקראת מעבר הבה״ד הראשון בעוד כחודשיים. במהלך השנה הקרובה יעברו בסיסי הדרכה נוספים למתחם. בסיור כינה נתניהו את העתקת בסיסי צה"ל דרומה "מהלך היסטורי" וטען שהוא ישנה את פני המדינה. הוא אף הבטיח כי התהליך יימשך: "הנגב ימשיך להתפתח והקדמה תגיע לחלק זה של המדינה".
 
לפני כשבועיים נחשף הוויכוח בין מערכת הביטחון למשרד האוצר סביב מיזם עיר הבה"דים, שבמסגרתו יועברו קריות המודיעין והתקשוב של צה"ל לנגב. המאבקים התקציביים סביב הפרויקט גרמו עד כה לפגיעה לא מבוטלת בהתנהלות העבודות סביבו, עד כי חברות מרכזיות כבר שוקלות להסיג את ידן ממנו.
 
 
במהלך התרשמותו מהעבודות במקום התייחס נתניהו למאמצי משרד האוצר לבלום את הפרויקט ועקץ את שר האוצר המפוטר, יאיר לפיד. "לא ניתן לעצור את הפרויקט הזה", אמר. "כשר אוצר אדאג לתקציבים הדרושים כדי שהוא אכן יתבצע. המיזם הזה הוא בנפשנו. ויותר מכך - הוא בעתידנו". "תשקיעו בנגב", הוסיף נתניהו. לטענתו, שוק הנדל"ן באזור הולך לפרוח בשנים הקרובות: "תראו, עוד מעט לא יהיו פה דירות ואתם תרצו לקנות כאן ולבנות כאן ולהביא את המשפחות שלכם".

לדבריו הצטרף גם השר שר הביטחון, משה בוגי יעלון, שהדגיש מוקדם יותר את חשיבותו הלאומית של הפרויקט. "אין ספק שהמהלך הזה הוא מימוש החזון הציוני", אמר יעלון. "יועסקו כאן גם לא מעט אזרחים וזו דחיפה רצינית ביותר לנגב". בנוסף מתח יעלון ביקורת על התנהלות משרד האוצר בנושא, והאשים את פקידיו בהערמת מכשולים מכוונים. "בשנה האחרונה נתקלנו במעצורים פוליטיים, וכמעט עצרנו את הפרויקט, אך כעת יש לנו שר אוצר חדש ואני מקווה שהחסמים ייפתרו כדי לממש את הפרויקטים החשובים שהוצגו כאן".

על רקע הדברים הללו הביע השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, תקווה כי חזון עיר הבה"דים יתממש בקרוב ויביא עמו בשורה חדשה לנגב. "ההבנה כי עיר הבה"דים תעבור לנגב ותביא לפריחתו, צמיחתו ושגשוגו של האזור נוטעת תקווה בלב כולנו", אמר שלום. "הממשלה הזאת אישרה תקציבים גדולים לנגב ולמעלה מחמישים מיליארד שקלים יושקעו בתחומי תשתיות מגוונים בנגב בעשור הקרוב. מעבר צה"ל לנגב צפוי להגדיל בתוך עשור את הפעילות הכלכלית בנגב בשיעור של כמיליארד וחצי שקלים בשנה. אי אפשר לעצור את הרכבת".