ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע לאירוע הדלקת נרות חנוכה עם חיילים בלטרון, והתבטא בנוגע למהלכים הדיפלומטיים שעושה הרשות הפלסטינית בתקופה האחרונה: "אנחנו לא נשתוק כנגד שום פגיעה בריבונות שלנו, אנחנו מתנגדים בתוקף למתקפה המדינית שאנחנו עוברים לאחרונה. לא נפעל לפי שום תכתיבים".



על שיגור הרקטה של חמאס בסוף השבוע והמענה של צה"ל אמר נתניהו: "בסוף השבוע העברנו מסר ברור לחמאס- איננו מוכנים לעבור לסדר היום אפילו על ירי של רקטה אחת ואנחנו מגיבים בהתאם ובעוצמה, ויש לנו גם מסר ברור לאלו שמובילים את המתקפה הדיפלומטית נגדנו. יתכן כי בזמן הקרוב ביותר יעלו הפלסטינים להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם את הצעתם לכפות חד צדדית על ישראל הקמת מדינה פלסטינית ותנאים אחרים שאינם מקובלים עלינו.



"אנו מצפים מהגורמים האחראים בקהילה הבינלאומית לדחות את ההצעה הזאת, אך בכל מקרה אנו נתנגד לה בתוקף וכמובן לא נפעל לפי שום תכתיבים". 


ישראל מותקפת בשתי חזיתות. חזית אחת של טרור של ארגון חמאס, והחזית השנייה היא חזית דימפלומטית של הרשות הפלסטינית . אנחנו הודפים את שתי המתקפות במקביל".



לחיילים אמר נתניהו: "אתם יקרים לעם ויקרים לי. במשך כל מבצע צוק איתן אתם הייתם לנגד עיניי. לא רק אזרחי ישראל היו לנגד עיניי, אלא גם אתם. אכפת לי מכל אחד ואחד מכם".



כזכור, ביום שישי נפלה רקטה בתחום המועצה האיזורית אשכול, שלא גרמה לנזק או לנפגעים, ולאחר ימים ארוכים בהם נראה כי החמאס מגביר את קצב השיגורים שלו לעבר הים כניסוי כלים, התקבלו בין שישי לשבת דיווחים בעזה על לפחות שתי תקיפות של חיל האוויר. הפעם האחרונה שצה"ל תקף ברצועה היתה ב-26/8, היום בו הוכרז על הפסקת הירי.



על פי הדיווחים, גם חיל הים השתתף בתקיפה כשתושבי בדרום מדווחים על הדי פיצוצים. יחד עם זאת, למרות המתח השורר באיזור משעות הצהריים, לא ניתנו הנחיות מיוחדות לאזרחים. הפלסטינים מדווחים כי הותקף "אתר חטין של ההתנגדות", ככל הנראה מדובר במחסן נשק, באירוע לא היו נפגעים.