ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לשלושה נושאים, ביניהם האיום האיראני, חוק הלאום ושלילת אזרחות לאזרחים אשר פועלים כנגד המדינה. בסופו של דבר נשאל לגבי הסיכוי לבחירות ואמר כי "ימים יגידו".

בפתיחת הישיבה בירך ח"כ אלקין את נתניהו על הדחיפה לחוק הלאום ונתן לו את רשות הדיבור: "קרה היום דבר חשוב, אמרנו שעדיף כי לא יהיה הסכם מאשר הסכם רע, וההסכם שאיראן חתרה אליו היה מסוכן לישראל, לאיזור ולעתיד העולם. החשיבות בכך שההסכם נמנע היא גדולה ויש לנו עוד מאבק לפנינו, על מנת למנוע מאיראן להיות מדינת סף גרעינית שתסכן אותנו, אנחנו תמיד נפעל בעניין הזה ונשמור על הזכות להגן על עצמנו בזכות עצמנו".
לגבי חוק הלאום אמר: "אני נחוש להעביר את החוק כדי להבטיח את עתיד העם היהודי. אני חייב לומר שהעקרונות שאני מקדם נתנים ביטוי לשישראל היא הלאום של העם היהודי ורק שלו ובכך אנחנו שומרים על המדינה. שמעתי את ההצעה לפתוח אפיקי הידברות, מובן שאני בעד המהלך הזה ומוכן לתת לכך ניסיון".

לבסוף הוסיף נתניהו כי "יש חוק נוסף שביקשתי משר הפנים ארדן לקדם של שלילת זכויות של תושבים שפועלים נגד מדינת ישראל, אם זה בהסתה, זריקת אבנים, או בקבוקי מולוטוב. אני מקווה שבימים הקרובים נפעל להכשיר את הכלי הראשון במעלה, כנגד מי שמסית וקורא נגד מדינת ישראל. ימים יגידו אם אנחנו לקראת בחירות".

כזכור, הנהלת הקואליציה החליטה היום (ב') לדחות בשבוע את יו"ר הקואליציה זאב אלקין אמר בתום ישיבת הנהלת הקואליציה כי "שמענו את בקשותיהם של שני יוזמי חוק הלאום, רוברט אילטוב ואיילת שקד, לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק הלאום. אני, כמגיש הצעת חוק הלאום בגרסתה השנייה, מתייחס לכך בכובד ראש. אביא את העניין בפני ראש הממשלה ואמליץ לו להיענות לבקשת הדחייה, אם המטרה היא אמנם לנסות ולהגיע לפשרה, ולא למרוח את הזמן".