שרת המשפטים, ציפי לבני, הגישה הבוקר (רביעי) ערר למזכירות הממשלה נגד ההחלטה להעביר את ההכרעה בעניין "חוק זועבי" מוועדת השרים לחקיקה להנהלת הקואליציה, ולפיכך הדיון בהצעת החוק הטעונה שעמדה לעלות היום על סדר יומה של הכנסת ידחה למועד אחר.

מדובר בהצעת חוק של יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לפיה די ברוב של 61 ח"כים כדי להדיח מכהונתו חבר כנסת מכהן שהתבטא בזכות מעשי טרור וחבלה. החוק הקיים מאפשר לפסול מועמד לכנסת שהביע תמיכה בארגוני טרור או במאבק מזויין אך כיום אין אפשרות להדיח ח"כ מכהן שמתבטא כך.
הצעת החוק נולדה בעקבות שורת התבטאויות שנויות במחלוקת של ח"כ חנין זועבי (בל"ד), ביניהם האמירה לפיה החבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים בגוש עציון אינם טרוריסטים. 

הצעת החוק עלתה לדיון השבוע בוועדת השרים לחקיקה, אולם מאחר ומדובר בתיקון לחוק יסוד הכנסת, הוחלט שלא פורום ממשלתי צריך לדון בהצעה אלא הנהלת הקואליציה. אז התברר כי יש להצעת החוק תמיכה של הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו. התנועה ויש עתיד, לעומת זאת, הביעו התנגדות להצעה.
 
בערר שהוגש למזכיר הממשלה מנדלבליט כותבת שרת המשפטים כי "מדובר בהצעה שמעוררת שאלות חוקתיות ומשטריות ללא שאלה טכנית הנוגעת לפעילות הכנסת. מן הראוי שלממשלה תהיה עמדה בשאלות מעין אלה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר שלשום בישיבת סיעת הליכוד כי הוא תומך בהצעת החוק בתנאי שיוכנס בה שינוי כך שהרוב הנדרש להדיח ח"כ מכהן יהיה של 70 חברי כנסת ולא 61. מלשכתה של שרת המשפטים נמסר כי היא שוקלת לערער בפני ועדת השרים לחקיקה על הנוהל שבה ההכרעה בסוגיה כל כך טעונה הועברה להנהלת הקואליציה דווקא.
לבני, המתנגדת להצעת החוק, החליטה הגישה כאמור ערר נגד הפרוצדורה שהעבירה את ההכרעה בעניין העלאת הצעת החוק במליאה להנהלת הקואליציה. 
בסיעות הערביות אמרו כי בכוונתם להיאבק בכל כוחם נגד הצעת החוק והזהירו כי "מדובר להשאיר כנסת על טהרת היהודים, ללא ייצוג לאוכלוסיה הערבית".
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), יוזם "חוק זועבי" הביע "צער ופליאה" על הערר שהוגש נגד הצעת החוק, מה שמביא לדחיית הדיון במליאה. "אף מדינה בעולם אינה מאפשרת לאנשים החותרים תחת יסודות קיומה ותומכים בארגוני טרור הטובחים באזרחיה לכהן כחברי פרלמנט. הצעת החוק שהגשתי חתומה על ידי כמעט כל סיעות הבית ומפליא כי מסיבות פופוליסטיות ושיקולי בחירות הוגש ערר על ההחלטה. ישראל ביתנו תמשיך להאבק לקידום החוק".