ראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר אמש (שישי) כי הרשות תגיש את הצעתה לסיום הכיבוש הישראלי ולהקמת מדינה פלסטינית כבר ביום שני הקרוב. ההצעה, שתוגש למועצת הביטחון של האו"ם,  כוללת את סיום הנוכחות הישראלית בגדה המערבית. עריקאת אמר כי ההצעה השתנתה, הוכנסו בה שינויים, והיא "שופרה". עם זאת, הטיוטה הסופית של ההצעה טרם פורסמה. . 

 
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס איים השבוע לנתק את כל הקשרים עם ישראל, במידה וההצעה המכירה ברשות הפלסטינית כמדינה, שהוגשה בשבוע שעבר למועצת הביטחון של האו"ם, לא תאושר. בשיחה עם כתבים באלג'יריה, אמר עבאס כי הפלסטינים "נחושים להחזיר את זכויותיהם, כולל זכות השיבה ושחרורם של כל האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל". 
 
הוא הוסיף כי "לא ניכנע למדיניות הכיבוש של שליטה ושל דיכוי. הפלסטינים הם המפתח למלחמה או שלום במזרח התיכון, והבסיס לביטחון ושלום". 

עבאס חזר על איומו לפרק את הרשות הפלסטינית, במידה וההצעה לא תאושר במועצת הביטחון של האו"ם. 

"אם ניכשל, אנו ננתק את כל הקשרים עם ממשלת ישראל, ונבקש ממנה ליטול את האחריות שיש לה כמדינה כובשת". אמר יו"ר הרשות.  הוא אף חזר על קריאתו ל"התנגדות עממית בדרכי שלום נגד ההתנחלויות ונגד חומת ההפרדה". עבאס גם תקף את ישראל, שכינתה אותו "טרוריסט דיפלומטי", ואמר כי הדיפלומטיה הפלסטינית הצליחה בבידודה של ישראל שנוקטת במדיניות של "התפשטות טריטוריאלית".