במסגרת החקירה בפרשת השחיתות, הגיעו היום בצהריים (רביעי) חוקרי היאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) למשרדי "החטיבה להתיישבות" ועזבו את המקום בחלוף כשעה, לאחר שאספו מסמכים מהמקום. המשרדים שייכים לסיעה המשותפת בהסתדרות הציונית העולמית של ישראל ביתנו ושל הפועל המזרחי.

 
החטיבה להתיישבות היא יחידה עצמאית בתוך ההסתדרות הציונית העולמית, האחראית להקמת וביסוס ההתנחלויות ביהודה ושומרון. החטיבה פועלת במימון מלא של ממשלות ישראל. 
 
ח"כ סתיו שפיר הגיבה על הפשיטה ואמרה: "פעם אחר פעם התרעתי מפני האי-סדרים והשחיתות שעולים מפעילות החטיבה ומניסיונות ההסתרה של התקציבים שלה שהובילו ישראל ביתנו בשיתוף עם הבית היהודי".

שפיר הוסיפה כי המעורבות של החטיבה להתיישבות בפרשת השחיתות "מוכיחה שכשאין שקיפות, יש שחיתות. בשנה האחרונה אני מנהלת מאבק עיקש לחשיפת האינטרסים הסודיים השולטים בתקציב החטיבה. למרות שהחטיבה ממומנת עד השקל האחרון מכספי המסים של אזרחי ישראל, מסרבים ראשיה - והפוליטיקאים מישראל ביתנו והבית היהודי המגבים אותם - לחשוף מה הם עושים בסכומי העתק המוזרמים אליהם כל שנה. פעם אחר פעם דרשתי בוועדת הכספים לדעת למה מיועדים כספי החטיבה, ופעם אחר פעם זכיתי לתשובות מתחמקות. עכשיו ברור את מי משרתת ההסתרה".
עוד אמרה שפיר כי "נוסף על העברת כספים למועצות מקומיות, מהמידע שעלה בידי להשיג בחודשים האחרונים התברר כי החטיבה מזרימה בחשאי עשרות מיליונים לעמותות פרטיות, שרבים מראשיהן מקורבים להנהגת הבית היהודי. בשנה האחרונה הצגתי את הממצאים המטרידים למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפעלו בנושא בהקדם האפשרי, וזימנתי דיונים בוועדת הכספים ובוועדה לביקורת המדינה בנוכחות אנשי החטיבה והאוצר. לצערי, האוצר גיבה את החטיבה בהסתרת המידע".