בהשראת מאמרו המפורסם של אמיל זולא נשא שגריר ישראל באום רון פרושאור דברים קשים נגד מדינות העולם . את דבריו העלה לפייסבוק וקיבל תגובות אוהדות רבות.  

"לכל מדינות העולם שנותנות מקום לדעות קדומות, אני אומר היום: 'אני מאשים'. אני מאשים אתכן בצביעות. אני מאשים אתכן בכך שאתן דורשות מישראל לעמוד בסטנדרטים אחרים משל כל מדינה אחרת. אני מאשים אתכן בכך שכמס שפתיים אתן תומכות בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אבל בפועל מתעלמות מכך לחלוטין. אני מאשים אתכן במתן לגיטימציה למי שמבקש להשמידנו.
"בואו נודה באמת, הסכסוך מעולם לא עסק בהקמת מדינה פלסטינית. הוא תמיד עסק בלגיטימיות של קיומה של מדינה יהודית. בין 193 הדגלים באו"ם תמצאו דגל אחד בלבד שעליו מגן דוד. ישנה רק מדינה אחת קטנה השייכת לעם היהודי, אך מדינות רבות כאן מאמינות שמדובר בדגל אחד יותר מדי.

הדיון הזה לא מתנהל למען השלום או למען הציבור הפלסטיני. מטרתו היא אחת: לתת במה להתנגחות אנטי ישראלית. לא נחזור לימים שבהם העולם הפגין אטימות כלפי העם היהודי ולא נתנצל על ריבונותנו". 
הדברים נאמרו בדיון להפגנת סולידריות עבור העם הפלסטיני. זהו דיון שמתקיים מדי שנה לציון כ"ט בנובמבר, ובמסגרתו עוברות מספר החלטות אנטי ישראליות.  
מוקדם יותר אמר מזכ"ל האו"ם באן קי-מון כי "כישלון הקהילה הבינלאומית לקדם פתרון פוליטי לסכסוך הישראלי-פלסטיני מוביל ממשלות ופרלמנטים לפעול בעצמן ולהכיר במדינה פלסטינית". לדבריו, "הגל הזה עוד יכול לגדול". הנשיא הפלסטיני אבו מאזן אמר בהודעה שהוקראה כי הוא "מברך על כך שהשינויים בדעת הקהל במערב הגיעו לרמות הפוליטיות". הוא ציין את ההכרה השבדית והתמיכה הנרחבת בפרלמנטים של בריטניה, אירלנד וספרד, וכן את ההצבעות הקרובות בצרפת ובמדינות אירופיות אחרות.