ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למליאת הכנסת על מנת להשיב לשאלותיהם של חברי כנסת מהאופוזיציה, אשר אספו 40 חתימות על מנת להציג לו שאלות בנושא יוקר המחיה. שישה חברי כנסת חיליק בר, תמר זנדברג, מירי רגב, אראל מרגלית, ח"כ רנאים ואיציק שמולי, הורחקו במהלך הדיון מהמליאה.
הנואם האחרון בדיון היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעלה לקול צעקות האופוזיציה: "הנושא הראשון שתפס את רוב הזמן זה חוק הלאום, אבל גם הנושאים האחרים. תחילה אני רוצה לעדכן אתכם שאני אביא לממשלה, ביחד עם השר ארדן, הצעת חוק לשלילת זכות התושב של מעורבים בטרור ובהסתה. אנחנו נחושים להילחם בטרור בעוצמה, שיביאו ביטחון לתושבי ישראל וירושלים בפרט ונתגבר כוחות לעשיית סדר והריסת בתים כלפי מסיתים, מחבלים ובני משפחותיהם. הם לא ייהנו מהזכות. מי שקורא לרוצחים שהידים, מי שקורא להם להמשיך בדרכם לא ייהנה מביטוח לאומי. אנחנו הולכים לתקן את האבסורד הזה".
על חוק הלאום אמר נתניהו: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, שני העקרונות הללו שזורים אחד בשני ואחד אינו גובר על השני. אנחנו מבטיחים שיוויון זכויות לכולם, ללא הבדל דת, גזע ומין. ובאותה העת, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי בלבד. השילוב הזה בין זכויות העם לזכויות הפרט, השילוב הזה עובד כחוט השני בכל מסמכי היסוד של מדינת ישראל. הצהרת בלפור דיברה על הקמת בית יהודי לעם היהודי עם שמירה על הזכויות האזרחיות והדתיות של כל תושבי הארץ.

"אם הדברים הללו היו דברים כ"כ מלכתחילה, מדינת לאום של היהודים, לא היה צריך לחוקק את חוק כבוד האדם וחירותו. הסיבה שחוקקו את החוק הזה 44 שנים אחרי מגילת העצמאות היא בגלל שהדברים האלה הפסיקו להיות ברורים. היו כאלה שקראו תיגר על זה ועל כך חוקקו חוק יסוד. חוסר האיזון בגלל החוק הזה צריכות איזון. המסתננים נהנים מהחוק הזה, הם בני אדם, על כך אין עוררין, אבל כשבאים לדון על האם הזכות הזאת גוברת על הזכות שלנו, זאת בעיה. כמו גם משפחות פלסטיניות כי הן רוצות איחוד". 
מי שפתחה את הדיון היתה ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון שעלתה לדוכן ותקפה את נתניהו, לבני ולפיד: "35 אחוזים מהילדים כאן חיים בעוני. זוהי ממשלה שאינה מתקצבת את ועדת אללוף, מתעלמת מהתושבים. אדוני רה"מ זאת האחריות שלך, יש כאן מצב חירום לאומי. אבל למה זה קורה? למה לא מתעסקים בזה? כי אתה נמצא בתחרות מי יכריז יותר נאמנות לימין הקיצוני, במקום שהממשלה תעבוד בשביל האנשים בישראל, אתה עובד על חוק הלאום. למה היה צריך אותו עכשיו. אולי לא ידעת, אבל מדינת ישראל היא מדינת הלאום שלנו והוענקה לנו לגיטימציה בינלאומית.
"אתם פוגעים בעשרים אחוזים מאזרחי המדינה. איזו דמוקרטיה זאת שאין בה את המילה שיוויון. יש דמוקרטיה בלי שיוויון? אתה הולך לעשות כאן דמוקרטיה ליהודים בלבד. אין לי ציפיות מרה"מ או מאלקין, שקד או רותם, השרים לבני ולפיד, מה אתם מחפשים שם? מיום ליום אתם הופכים להיות משתפי הפעולה של הממשלה. אמרתם שתפרשו אם הממשלה לא תקדם שלום. היא מחריבה קשרים עם ארה"ב, זורקים גפרור שידליק את העיר הכי רגישה. להפוך את הסכסוך מלאומי לדתי? נכשלת בכל דבר אפשרי. אם לא היית עסוק כ"כ עם הימין הקיצוני והיה לך מינימום של כבוד עצמי, היית מגלגל את ההצעות האלה מכל המדרגות. 
"אתה לא מציע חזון מדיני, אתה מפגין חוסר אומץ וממבצע למבצע ומדבר על השמדת העם היהודי, איראן, חמאס, דאעש, מפחיתה מיסים לעשירים, מקצצת בקיצבאות. יוקר המחיה היא ממש לא גזירת גורל, יוקר המחיה לא ישתפר כל עוד הממשלה עסוקה בצעדים פופוליסטיים וביחסי ציבור במקום כספי ציבור. צריך תוכניות קונרקטיות בכל התחומים. העלאת שכר מינימום לחיים בכבוד, דיור בר השגה, פתיחת מעונות יום. איפה ההבטחות על יום לימודים ארוך. לאן ההבטחות נמוגו?".
ח"כ נחמן שי עלה להגיב בשם מפלגת העבודה, ובנאום יצירתי, הישווה את הממשלה לספר הילדים מעשה בחמישה בלונים ואמר בסופו של דבר קינח ואמר: "נגמרו הבלונים. הם התפוצצו כולם, בום טראח, מה קרה, הבלון התפוצץ והבלון נקרע. לספר את הסיפור הזה לילדים זה בסדר. אבל במציאות נגמרו הבלונים, פשוט הגיע הזמן ללכת".סגן השר אופיר אקוניס אמר: "בבכיינות לא מגיעים לשלטון, ממכירת אשליות לציבור לא בונים מנהיגות. האינטרסים שלנו לא צריכה להיות בחירות. המו"מ בווינה הוא אתגר חשוב, האיומים של האיסלאם הקיצוני שמאיים להשתלט על העולם הקיצוני. הטרור הרים את הראש והאתגרים הכלכליים. נגיע לסדרי עבודה תקינים בקרוב.
"ממשלה צריכה למשול, ואם אי אפשר כי השותפות הקואליציוניות לא עובדות כמו שצריך, אז צריך לחזור לציבור ואז נראה את אלה שמפחדים מהדבר הבסיסי שהוא בחירות. הליכוד מותקף ע"י הקואליציה והאופוזיציה ואני אומר בצורה ברורה ביותר. אני אומר בצורה חד משמעית - אנו מפסיקים להיות שק החבטות. אני שומע ראשי מפלגות שאינן דמוקרטיות, מטיפים לנו על דמוקרטיה. ראשי רשימות שהרכבן נקבע בסלון ביתם. זוהי הצביעות במיטבה. אצלנו הכל נקבע בצורה דמוקרטית. לא נקבל הטפת מוסר משום צד של המפה הפוליטית. במהלך הנאום הוצא ח"כ חיליק בר (עבודה) מהמליאה לאחר שהפריע לנאומים והורחק לאחר שלוש קריאות לסדר. 
ח"כ אורית סטרוק אמרה: "אדוני רה"מ, אני רוצה לעשות לך היכרות עם חוסני, צעיר פלסטיני, שביצע בעבר פיגועים, ישב בכלא הישראלי. הוא סיים את תקופת המאסר שלו והשתחרר, ולאחר מכן חזר לעשות פיגועים. הוא חושף סוגיות מעניינות ביוקר המחיה ברשות הפלסטינית. מהי רמת החיים, מה גובה המשכורות, מהי העבודה המועדפת?
"מדוע הוא החליט לחזור לכלא הישראלי? הוא סיפר כי "היו לי קשיים כספיים, אני מאורס והייתי אמור להתחתן בספטמבר, אחרי השחרור עבדתי במפעל נעליים, המשכורת שלי היתה 1500 שקל. היה לי 45 אלף שקל ממשרד האסיר הפלסטיני. המשרד של אבו מאזן. הוא שילם לו את הכסף. הוא קיבל כספי קיצבה מהחמאס, כי יש כפל מבצעים. הוא קיבל 8000 דולר על זה שעשה פיגועים. קניתי דירה ב-145 אלף שקל. בסופו של דבר אמר: "יוקר המחיה או לא, בגלל מצבי הקשה, החלטתי לייצר שוב פיגועים. יהיה לי 5 שנים בכלא ואקבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית. אחרי חמש שנים, תהיה לי משכורת שתגיע ל-135 אלף שקלים וכך אכסה את חובותיי.
"אדוני רה"מ אתה מכיר את המציאות הזאת לא פחות טוב מחוסני. אבו מאזן הפך את מקצוע הטרור המועדף ברשות הפלסטינית. הוא משלם משכורות לכל המחבלים הכלואים בישראל - חמאס, ג'יהאד. הוא עושה זאת עפ"י חוק שהוא בעצמו העביר - חוק האסירים המשוחררים. ככל שהפיגוע יותר אכזרי, כך עולה סכום הכסף שהמחבל מקבל".
ח"כ אילן גילאון: "אני יודע שהוקמה ועדה כדי לגלות שלאנשים יש פחות כסף כדי לקיים אותם בכבוד. הלוואי והייתם קפיטליזם שיטתי, אבל אתם גם לא זה. אתם קפיטליזם בולשיביקי, שמאפשר הפרטה מפורטת, עיקרון של רווח והפסד ומה שנוח לכם. ואז אתה עוסק בהסחה. שמעתי שאתה רוצה בחירות. אני חושב שזה רעיון טוב. 66 שנים התקיימנו בלי החוק הזה. יש לי חוק לאום אחר לגמרי להציע. 
חוק לאום שבו אנשים יוכלו לגמור את החודש כמו שצריך, שנמנע מהם לרדת מהארץ, שאנשים יוכלו לגדלאת הילדים שלהם בכבוד. אתה רוצה ללכת לכלכלת שוק? אני מבין את זה. אבל חברת שוק לא נוכל לקבל. בטח לא עם מדינה שאמרה שתדאג לכל אחד. אתה כל כך הרבה שנים ראש ממשלה, עוד מעט יותר מבן גוריון. צריך לחלק את הדברים בצורה יותר הוגנת. יש כאלה שלא יכולים לגמור את יומם. לחיות במקום שאדם מרוויח בחודש מה שאחר מרוויח ב-50 שנה, וש-50 אחוזים מהעניים עובדים, אז יש פה בעיה. תפסיקו להמציא את עצמכם מחדש ולהביא חוקים של פרזנטציה. אין שום משמעות לחוק הזה, לחוק הלאום. הוא לא יועיל לאדם אחד".