ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום, במהלך הדלקת נר ראשון עם לוחמי יחידות עוקץ ולוט"ר, לכוונת הרשות הפלסטינית לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג באשמת פשעי מלחמה: "איזו חוצפה", אמר נתניהו. "הרשות הפלסטינית שמהללת טרוריסטים רוצחים שפלים, באה להאשים את צבא ההגנה לישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם, בפשעי מלחמה. אין לכם מה לחשוש, אנחנו לא ניתן להם, והם לא יצליחו בזה. אתם תמשיכו לשמור עלינו ואנחנו נמשיך לשמור עליכם. חג חנוכה שמח לכולכם". 
מוקדם יותר, שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר כי הפלסטינים רוצים להביא עוד החודש להצבעה במועצת הביטחון את הצעת ההחלטה הקוראת לסיום הכיבוש בגדה המערבית והם אינם רוצים להגביל עצמם ליום מסוים.
בראיון ל"רדיו פלסטין" הוסיף אל-מאלכי שהדבר יקרה מחר (ד') או ביום חמישי, אך אין הכרח שינהגו כך. הוא הוסיף כי הרשות הפלסטינית ממתינה לתום ההתייעצויות בעניין עם מדינות אירופה, כאשר המגמה היא לשדרג את ההצעה הצרפתית, כך שתתאים להצעה הערבית. 

הפלסטינים דורשים שהצעת ההחלטה תכלול קריאה לסיום הכיבוש בתוך כשנתיים, וההצעה האירופאית מדברת על קריאה להשגת הסכם בתוך שנתיים. הפלסטינים גם מסתייגים מהאפשרות לכלול בהצעה את המילים "מדינה יהודית".
אל-מאלכי אמר עוד, כי שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ניסה ביום ראשון בפגישותיו עם שרי חוץ אירופאים לשכנעם לדחות את הגשת ההצעה ולא להצביע בעדה. קרי נועד הערב עם הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת ועם ראש מנגנוני הביטחון מאג'ד פראג' בלונדון, שעות ספורות לאחר שהוא הגיע מפריז.
בתוך כך, גורם דיפלומטי מערבי אמר, כי ישראל עדיין לא הגיבה רשמית על ההצעה שגיבשו צרפת, בריטניה וגרמניה. לדבריו, הייתה התלבטות בקרב מדינות אירופה אם לדחות את המהלך באו"ם בשל הבחירות בישראל, אך הוחלט להמשיך ולקדם אותו, בין השאר בשל הנחישות של הפלסטינים להביא את הצעת ההחלטה להצבעה עוד השנה. הגורם הוסיף, כי נמשכים הניסיונות להגיע לנוסח מוסכם שיובא למועצת הביטחון, כדי להימנע מווטו אמריקאי.