איילה שפירא בת ה-11, עדיין מורדמת ומונשמת בבית החולים תל השומר, ונשקפת סכנה לחייה. כזכור, בשעות הערב הושלך בקבוק תבערה לעבר רכבו של אביה, עת היו בנסיעה סמוך למעלה שומרון. הרכב עלה באש, האב חילץ את בתו מהרכב ונפצע בעצמו באורח קל.



הערב, ממיטתו בבית החולים, אמר האב, אבנר:  "האירוע הזה הוא לא פלילי, הזורק את הבקבוק הוא לא פושע או עבריין אלא חייל של האויב הערבי, שנמצא במלחמת חורמה נגדנו. החייל שזרק את הבקבוק הוא שליח של העם הערבי, ששלח אותו נגד היהודים. היינו מטרות אזרחיות, כי כאמור המלחמה שלהם היא לאומית".



רות, אמא של איילה, סיפרה: "היא ילדה מיוחדת, חכמה באופן חריג. הייתה בדרך הביתה משיעור העשרה למחוננים באוניברסיטת בר אילן. הבקבוק נפל עליה והתלקח, והיא שחררה את עצמה והתגלגלה מהרכב. רק התושיה שלה הובילה לזה שזה נגמר כמו שזה נגמר, אחרת לא היינו פה היום".

פרופ' אייל וינקלר, מנהל מחלקת הפלסטיקה בשיבא, אמר בעניינה של איילה: "בימים הקרובים נמשיך בטיפול כדי להוציא אותה מהמצב הזה ולשקם אותה. כעת היא בטיפול נמרץ, מורדמת, מונשמת ונשקפת סכנה לחייה".

כוחות הביטחון עדיין ממשיכים בחיפושים אחר זורק בקבוק התעברה. ככל שהזמן עובר, גובר החשש שהסיכוי לתפוס את המפגע קטן, ורק פעילות מודיעין תביא לאיתורו.

לאחר האירוע, כוחות גדולים של צבא מחטיבה מרחבית 'אפרים' הוקפצו למקום וחסמו את הציר לתנועה. הכוחות כוללים גם גששים שביצעו סריקות אחר משליכי הבקבוק. הגששים מצאו עיקבות לכיוון הכפר תילת. כמו כן כוחות גדולים נפרסו בכניסות וביציאות מהכפר עזון הסמוך. בביצוע הסריקות לוקחים חלק גם השב"כ, ובמקביל נעשים מאמצים מודיעיניים לאיתור המפגעים.
מתחקיר ראשוני שנעשה בשטח, עולה כי המשליכים ארבו לרכבים ישראלים וזרקו בקבוק תבערה אחד שהתלקח במהרה והבעיר את הרכב. גורם צבאי בכיר אמר כי "מדובר באירוע נדיר שבקבוק אחד גורם נזק כל כך גדול". הגורם מספר כי בגזרה אירעו לא מעט ניסיונות של השלכת בקבוקי תבערה, אולם רובם הגדול לא גרם שום נזק או נפגעים. בצה"ל מעריכים כי מדובר בפיגוע נקודתי ומעריכים כי משליך הבקבוק ילכד בקרוב. רק לפני מספר שבועות אותה ילדה ספגה בקבוק תבערה כשנסעה באותו הכביש עם אימא. אז האירוע נגמר ללא נזק ונפגעים.
מפקד הצוות בזירה, יוסי דהרי, מתאר: "הגענו במהירות למקום וזיהינו רכב שכולו בוער, כשהאב עומד סמוך לרכב. את הילדה שנפגעה מכוויות בדיוק פינו מהזירה. כבר בדרך הודיעו לנו שנזרק בקבוק תבערה על הרכב".
מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר הושלך בקבוק תבערה לעבר רכב ישראלי שנסע בסמוך למעלה שומרון, מז' לקלקיליה. הרכב עלה באש. האב נפצע באורח קל וביתו נפצעה באורח קשה. השניים מפונים לתל השומר על גבי טנ"צ. כוחות צה"ל סורקים בכפר הסמוך".