דני לומס, אחד מהפצועים בפיגוע אמש בסניף רמי לוי במעלה אדומים, שיחזר היום ממיטתו בבית החולים הדסה עין כרם את האירוע מהזווית שלו. לומס, בן 49, נשוי ואב לחמישה, מתגורר במנופי פרת. הוא מאושפז במחלקה הנוירו-כירורגית לאחר שנדקר בראשו אתמול.

"הלכתי לסופר לעשות קניות ועמדתי ליד היינות כדי לבחור יין טוב לכבוד השבת. עמדנו שני אנשים ליד מדפי היינות ובזווית העין ראיתי מישהו ניגש אל האדם שעמד לידי ונראה היה לי שהוא חובט בו עם חפץ כלשהו. התוקף לא צעק וגם היהודי שהותקף לא השמיע קול. חשבתי שזה סוג של התקפת אמוק, הסתובבתי כדי להפריד בין השניים ותוך כדי הסתובבות התוקף חבט בי בראש וכשהוא הניף את היד ראיתי שהוא מחזיק סכין ענקית. גם בשלב הזה עוד לא הבנתי שזה מחבל ועדיין חשבתי שזה סתם איזה מטורף.  צעקתי ״רוצח רוצח״, ואז המחבל הסתובב והתחיל לברוח. התחלתי לרדוף אחריו בזמן שאני ממשיך לצעוק ״רוצח רוצח״, ובשלב הזה הוא חלף על פני אחד הקונים בחנות ונכנס לתוך אחד המעברים. אותו קונה שלף אקדח דרך אותו ורץ בעקבות המחבל ואז שמעתי יריה. 

"בשלב זה כבר הרגשתי לא טוב ופניתי אל עבר הקופות בניסיון לצאת לשאוף קצת אוויר ליד הקופות פגשה אותי מכרה. היא שאלה אותי אם להזמין אמבולנס. אמרתי לה 'תתקשרי למשטרה' ואז ראיתי שהיא מחווירה מאוד והבנתי שכנראה אני לא נראה משהו. לקחתי את הכיפה ולחצתי על הפציעה המדממת בראש.

בשלב הזה הבחור עם האקדח השתלט על המחבל ותוך דקות ספורות הגיעו כוחות הביטחון. פינו אותי ואת הפצוע השני לבית החולים".


כזכור, אמש בשעות אחר הצהריים, הגיע מחבל לסניף רמי לוי ודקר שני אזרחים, אשר נפצעו באורח בינוני. מחקירת הפיגוע עולה כי שלושה צעירים פלסטיניים כבני 17 הגיעו עם רכב, ולפי מצלמות האבטחה הם הסתובבו כמו לקוחות רגילים, אחד בחוץ ושניים בפנים.