מתח שיא בצמרת הבכירה של צה"ל לקראת ההכרזה על מינוי הרמטכ"ל הבא. ביום שישי נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המתמודדים על

התפקיד וביממה הקרובה הוא צפוי לשוחח בנושא עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. 
ל"מעריב-השבוע" נודע כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה, למרות ששר הביטחון כבר התבטא בעבר על כך שהאלוף גדי אייזנקוט ראוי לכהן בתפקיד. אלא שנתניהו ביקש לראיין את המועמדים לתפקיד, ולאחר הראיון הראשון ביקש לראיין אותם שוב, כפי שחשף כאן בשבוע שעבר בן כספית.

בנוהל בחירת הרמטכ"ל, אמור הליך המינוי להסתיים עד ה-15 בנובמבר, שלושה חודשים לפני הכניסה הרשמית לתפקיד, ב-15 בפברואר. לאחר הבחירה אמור הרמטכ"ל הנכנס לבחור את סגנו ואז מתחיל הליך החפיפה. אולם הפעם, כך נדמה, ההליך מתעכב, וההסבר הרשמי של מערכת הביטחון הוא "מיצוי הליך בחירת הרמטכ"ל עד תום". יש לציין כי המלצת שר הביטחון, שבדרך כלל מתקבלת על ידי ראש הממשלה, אמורה לעלות להצבעת הממשלה.
גורמים בכירים במערכת הביטחונית הזכירו בסוף השבוע את הליך בחירת ראש השב"כ האחרון, יורם כהן. אז לא קיבל נתניהו את המלצת ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין, שהמליץ על בכיר אחר בארגון, י', והלך על כהן, שלא היה ברשימת המועדפים של דיסקין. "אף אחד לא יהיה מופתע כבר משום דבר" אומר גורם במערכת הביטחון.
"גם במקרה של יורם כהן, שאז בכלל המליץ דיסקין על בכיר אחר בשב"כ שבסופו של דבר נפלה מועמדותו בין 'הראיונות של נתניהו', שבסוף הכריע על יורם כהן". לדברי הגורם "גם במקרה הזה מופעל על נתניהו הרבה מאוד לחץ להעדיף מועמד מסוים".
גם בנושא בחירת הרמטכ"ל יש לנתניהו היסטוריה, וזו לא הפעם הראשונה שבה הוא מבקש למנות מועמד אחר מזה שעליו המליץ שר הביטחון. בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, ב-1998 , ביצע נתניהו את אותו "תרגיל" ליצחק מרדכי, אז שר הביטחון בממשלתו, ולשאול מופז, אז
המועמד לתפקיד הרמטכ"ל. מרדכי רצה בתור רמטכ"ל את מופז ואילו נתניהו רצה את מתן וילנאי. ראש הממשלה ראיין את המועמדים ולפני גיבוש ההחלטה הסופית ביקש במפתיע לראיין אותם בשנית. שר הביטחון דאז זעם והפעיל שרירים, בעיקר פוליטיים, בתוך הליכוד. בסופו של דבר מרדכי ניצח, מופז הובא לאישור הממשלה וקיבל את המינוי.
למרות הדחייה בהליך הבחירה גורמים במערכת הביטחונית עדיין מעריכים כי בסופו של דבר אייזנקוט הוא זה שיכנס ללשכת הרמטכ"ל. זאת למרות שנתניהו "החזיר" את האלוף יאיר גולן למרוץ ויאיר נווה עדיין נשאר מועמד בישורת האחרונה. ההחלטה הסופית עלולה להשפיע באופן דרמטי על מערכת היחסים בין ראש הממשלה לשר הביטחון שלו. אם נכונות השמועות לפיהן נתניהו לא רוצה באייזנקוט כרמטכ"ל, ועושה הכל כדי להכין את השטח למינוי מועמד אחר, אזי נתניהו פוגע קשות במילתו של שר הביטחון שלו, שבניגוד לשאר חברי סיעת הליכוד, עומד לצד נתניהו ולא שובר את מילתו. 
יעלון הוא ג'נטלמן אמיתי וימתין בסבלנות לשיחה עם נתניהו כדי להחליט על הרמטכ"ל. בסביבתו של יעלון אומרים כי מדובר ב"הליך נורמלי", אולם בחירת רמטכ"ל שמתעכבת כל כך הרבה זמן היא לא הגיונית, בעיקר לאור העובדה כי המועמד שימונה יצטרך לעבור את אישורה של ועדת טירקל ואולי אף לעמוד בפני עתירות שיתכן ויוגשו לבג"ץ.
"בסיום ההליך יוכל תמיד ראש הממשלה להגיד כי הליך הבחירה נעשה ביסודיות בהתאם להמלצת מבקר המדינה", אומר ל"מעריב-השבוע" קצין בכיר לשעבר, שמכיר את הליך בחירת הרמטכ"ל מקרוב. "ראש הממשלה יוכל להגיד שהוא בדק בקפידה והחליט לאט ובזהירות וזה נכון. אבל אם אייזנקוט לא יהיה הרמטכ"ל הבא זו בהחלט תהיה רעידת אדמה". הגורם הוסיף כי "השבוע יהיה מועמד רשמי, ואם לא - מישהו יצטרך להתחיל לתת הסברים", הוא מסייג.