ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון שוחחו בימים האחרונים בנושא מועמדותם של האלופים גדי איזנקוט, יאיר נווה ויאיר גולן, לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. ההערכה הרווחת במערכת הביטחון היא כי למרות עיכוב ההליך, שנגרם בעיקר על ידי ראש הממשלה, לא תהיה דרמה גדולה והאלוף איזנקוט יהיה הרמטכ"ל הבא.




"הליך הבחירה מוצה עד תום", מדגיש גורם במערכת הביטחון. "השר כבר קיבל המלצות מכל ותיקי מערכת הביטחון, שרים ורמטכ"לים בעבר ועוד. ראש הממשלה כבר קיים ראיונות עם המועמדים, ומה שנשאר זה להניח שם על שולחן הממשלה, וזה כנראה יקרה בקרוב". הכניסה הרשמית של הרמטכ"ל נקבעה ל-15 בפברואר. בדרך עוד צריך הרמטכ"ל הנבחר, שיקבל את המלצת שר הביטחון, לעבור הצבעה בממשלה. לאחר מכן יתייצב מול ועדת טירקל, זאת רק אם היועץ המשפטי לממשלה יצהיר כי יוכל להגן על מינוי המועמדים, ולאחר עתירות בג"ץ, אם וכאשר יוגשו כאלה.




לאחר הבחירה הסופית יצטרך הרמטכ"ל הנבחר למנות יחד עם שר הביטחון את סגנו. את התפקיד הזה יקבל ככל הנראה האלוף גולן, ואז תתבצע חפיפה מהירה מול הרמטכ"ל היוצא רא"ל בני גנץ, שיפשוט את מדיו ב-16 בפברואר. אל הישורת האחרונה הגיע האלוף איזנקוט לצד האלוף יאיר נווה. השר יעלון כבר אמר בעבר כי "איזנקוט בהחלט ראוי לתפקיד", והוא גם ככל הנראה ימונה לתפקיד, למרות ניסיונות רבים שנעשו, בעיקר בסביבת ראש הממשלה, שלא למנות אותו לתפקיד.




על ראש הממשלה הופעלו לחצים כבדים להחזיר למרוץ את יואב גלנט, שרמז במהלך מבצע צוק איתן כי נכון לחזור ולהתמודד על התפקיד. אולם השר יעלון סגר את הנושא כשאמר כי "הרמטכ"ל הבא יבוא משורות הצבא". נתניהו דוחה את ההכרזה על הרמטכ"ל הבא משני טעמים: האחד, כדי להראות לאנשי  גלנט ולכל הלוחצים מהצד כי הוא עושה הכל כדי לרצות את הלוחצים וכביכול למצוא את הדרך לא למנות את איזנקוט. השני, כדי להראות לרמטכ"ל הבא מי באמת החליט על מינויו. כשיישאל ראש הממשלה על פשר העיכוב הוא יאמר כי מיצה את ההליך עד תום ופעל בהתאם להמלצת מבקר המדינה, שרשם בדוח שלו כי "ראש הממשלה צריך להיות מעורב יותר בהליך הבחירה".