האם מדינת ישראל מסייעת לארגון המסונף לאל קעידה? כתבה באתר האינטרנט "וייס ניוז" מטילה ספק בניטרליות הישראלית במלחמת האזרחים המתחוללת מעבר לגבול בסוריה ומביאה צילומים בלעדיים לכך. 
בסרטון שפרסם האתר, כחלק מסדרת כתבות על המצב בגולן, נראים פצועים של הארגון המקבלים טיפול רפואי ראשוני מחיילי צה"ל ואף נטען בו כי ישראל הכניסה בעבר חמושים של הארגון לשטחה גם מבלי שהיו פצועים. כתב האתר "וויס ניוז" התלווה ליחידת צה"ל שמטרתה העברת הפצועים הסורים מהגולן לקבלת טיפול בישראל. בסרטון נראים חיילים וחיילות המטפלים בפצועים, גברים צעירים, שהגיעו לישראל מצידו האחר של הגבול הסורי.
גורם צבאי בכיר בפיקוד הצפון הדף את הטענות לפיהן צה"ל שמעניק מסייע לצד כזה או אחר: "הסיוע ההומנטרי הוא חלק מפרויקט חשוב ממדרגה ראשונה", אומר הגורם הבכיר, "אנחנו לא מתחקרים את הפצועים שמגיעים לגבול ואין שום דבר שהם יספרו לנו שאנחנו לא יודעים כבר. המידע שלהם לא רלונטי עבורנו אנחנו עסוקים אך ורק בהעברת פצועים ומצילים חיים ומטפלים בטרגדיות". 

הגורם אומר שכל הביקורת סביב הטיפול בפצועים הסורים לא מוצדק לא מבחוץ ולא מבית: "הסיוע ההומניטארי גורם לנו לשדרג את המעמד שלנו בצד השני. זה עול כבד שמוטל עלינו אבל הדבר הזה הוא חיוני וחשוב ונחוץ. זו לא מדיניות צה"לית אלא החלטה של הדרג המדיני". הגורם מדגיש כי מבחינת צה"ל כל פצוע שמגיע לגדר יקבל סיוע רפואי ויפונה לבית חולים על פי מצבו. בסיום הוא יוחזר לגבול עם סל תרופות שקיבל מבית החולים ואת צה"ל לא מעניין מהיכן הוא בא ולאן הוא הולך. אם זה ילד, אישה או מורד כזה או אחר, בצה"ל לא מחטטים בכליו אלה רק בפצעיו", מסביר הגורם. 
באוגוסט האחרון השתלטו אנשי ארגון ג'בהת אל נוסרה על הצד הסורי של הגבול ברמת הגולן וחטפו 40 פקחים בין לאומיים שמאז שוחררו. הארגון הקשור לאל קעידה איננו הארגון היחיד שמאיים על ישראל במזלחמת האזרחים הוסרית. חייליו של הנשיא בשאר אל אסד, בניסיון לערב את ישראל במלחמת האזרחים במדינה, ירו עשרות פצצות מרגמה לשטח ישראל. רק לפני מספר שבועות הפילה ישראל מטוס של צבא אסד שחדר לשטחה, בפעם הראשונה מאז שנות השמונים. גם ארגון חזבאללה מעורב בלחימה בגזרת הגולן הסורי והפעיל מטענים נגד צה"ל בגבול הישראלי סורי.