שני פלסטינים חצו את גדר המערכת סמוך לג'באליה בצפון רצועת עזה. כוח צה"ל זיהה אותם והחל בנוהל הרחקה, שכלל ירי לפלג גוף תחתון. מצה"ל נמצא כי "זוהתה פגיעה באחד מהם בפלג גופו התחתון, והפלסטיני השני נמלט מהמקום". 




עוד נמסר מצה"ל כי לא ידוע מה מצבו של הפלסטיני שנורה, מאחר והוא פונה על ידי שירותי הרפואה הפלסטינים. בכלי תקשורת פלסטינים דווח כי הפלסטיני הגיע לבית החולים, ושם נקבע מותו. מדובר באדם הראשון שנהרג בתקרית עם מעורבות צה"ל בעזה מאז מבצע "צוק איתן".




חיים ילין, ראש מועצת אשכול, אמר כי "מתחילת חודש נובמבר אירעו 12 ניסיונות חדירה לתחומי מועצת אשכול, לאורך הגבול עם רצועת עזה. כולם סוכלו בהצלחה על ידי כוחות צה"ל בצמוד לגדר. בחלק מהמקרים נתפסו חמושים ובחלקם שב"חים. אירועים אלה הולכים וגוברים ומהווים סכנה ברורה לתושבי האזור.


"לאור זאת ובהמשך להמלצת גורמים מקצועיים בצה"ל במהלך "צוק איתן", אנחנו דורשים ממשרד הביטחון להאיץ את אישור בניית המכשול לאורך הגבול, שיחסום את אפשרויות החדירה לשטח ישראל, ומהווה כלי הכרחי במערך ההגנה על הישובים. אנחנו מצפים ממשרד הביטחון לא לחסוך בעלויות, לשים את חיי התושבים בראש סדר העדיפויות ולקדם את הקמת המכשול".