חודשיים וחצי לאחר מותו של עובד הסנפלינג נתנאל ערמי בפתח תקווה, הסיר היום (ד') בית המשפט את צו איסור הפרסום באופן חלקי והתיר לפרסם כי מדובר בפיגוע. שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה מרב גרינברג, קיבלה אתמול באופן חלקי את בקשת משפחתו של עראמי שהוגשה באמצעות עו"ד חורי אוריאל ניזרי מארגון חוננו ואישרה לפרסם כי ביום שלישי האחרון הועברה למשפחה הודעה מהמשטרה שכותרתו "אישור על פגיעה כתוצאה מפעולות איבה".




על פי ההודעה, "בתיק חקירת נסיבות מותו של נתנאל ערמי ז"ל, נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ  ומשטרת ישראל שלשוה חשודים במעורבות גרימת מותו ממניע לאומני. השלושה שוחררו לאחר חקירה ארוכה., וזאת לאחר בחינת התיק בפרקליטות ומאחר שלא מצאה הצדקה משפטית להמשך מעצרם. החקירה נמשכת".

אמו של נתנאח, מרים, אמרה: "חשוב לנו שיפרסמו את הדברים שכולם ידעו את האמת וידעו שנתנאל יצא לעבודה ולא חזר, אלא נרצח על היותו יהודי. כל סתימת הפיות ונסיונות הטיוח לא יצליחו. אנחנו בעז"ה נתנו הבטחה לנתנאל לפני שבועיים כשהיינו אצלו בבית העלמין ביום ההולדת שלו, שאנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שימצאו הרוצחים. אנחנו כועסים על זה שאף גורם ממשלתי כמו נשיא המדינה וראש הממשלה לא הגיעו לנחם אותנו ואפילו לא ניחמו אותנו בטלפון. את אבו חדיר כולם ניחמו, כנראה בשבילם הוא יותר חשוב מהדם של הבן שלי".
 

עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו מסר לאחר הדיון אתמול: "חשוב לומר כי עד עתה לא יצר קשר עם בני המשפחה אף גורם ציבורי וממשלתי, על אף שהדברים היו ידועים וברורים. כמו כן אנחנו מבקשים את נשיא המדינה, כמו שידע להגיע לנפגעי פעולות האיבה האחרים שיגיע לבוא ולנחם את המשפחה כאזרח מספר אחד, עת נרצח נתנאל עראמי בגלל היותו יהודי. אנו מודים לבית המשפט על החלטתו ואנחנו קוראים לרשויות השלטון השונות לבוא ולעשות את תפקידן. אנחנו קוראים לשב"כ ולמשטרה להמשיך ולחקור ולבצע את פעולות החקירה הנדרשות. יחד עם זאת אנחנו כואבים ומצרים על כך שהיינו צריכים להתגלגל עד לפתח של בית המשפט כדי לקבל את המובן והברור מכל". 

כזכור, לפני כחודשיים וחצי הגיע עראמי ביחד עם בן משפחה לבצע עבודות באתר בנייה ברחוב שרגא רפאלי בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. מדובר באתר המתנשא לגובה של 20 קומות ועראמי שהוזמן לבצע את העבודות באמצעות סנפלינג עסק בקידוח בקירות החיצוניים.

בשלב מסויים שמע קרוב המשפחה זעקת שבר אדירה בעת שעבד בצידו השני של אותו אתר וכשנזעק בבהילות למקום נחרד לגלות כי עראמי צנח אל מותו מהקומה ה-18. כשחיפש אחר נסיבות צניחתו זיהה כי כבלי הסנפלינג נחתכו במזיד.

כוחות גדולים מתחנת פתח תקווה וממחוז המרכז הוזעקו למקום ולאחר חיפוש באתר עוכבו לחקירה מספר פועלים תושבי שטחים.