מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג החליט בצעד תקדימי, על תחילת תהליך הסמכה של קצינת ים בוגרת קורס חובלים למפקדת כלי שיט. מדובר בשבירת מיתוס עצום בחיל הים, שם במשך שנים שאלו מתי בהיסטוריה של החיל תגיע אישה לפקד על כלי שייט. בדרך לתפקיד הפיקוד, סרן אור כהן, תקבל הזדמנות להסמכה לסגנית מפקד, ולאחר מכן תעבור תהליך הכשרה והסמכה מקצועי במסגרת קורס פיקוד ימי מתקדם.

"חיל הים קיבל החלטה כחלק ממדיניות לקידום ושילוב נשים בכלי שייט ובתפקידי פיקוד משמעותיים" אומר מפקד חיל הים האלוף רוטברג. "ההחלטה על תחילת תהליך הסמכתה של סרן אור כהן לפיקוד על כלי ביטחון שוטף מעידה ונובעת מיכולותיה המקצועיות והאישיות למול המורכבות הייחודית של פיקוד על כלי שייט בחיל הים. זוהי תחילת דרכה של הקצינה כחלק מהפיקוד המוביל בחיל ובהמשך תבחן התאמתה והתאמתן של נשים נוספות לפיקוד על כלי בט"ש וספינת טילים בהתאם לקישוריה".

ראש מחלקת כח אדם, אל"מ מיכל תשובה אמרה כי ההחלטה על הסמכתה של סרן אור כהן משקפת תהליך לבחינת יעדים ומקצועות חדשים לאיוש ע"י לוחמות במערך כלי השייט בחיל הים. "התהליך התבסס על שיקולים מקצועיים ועניינים לאור איכות ביצועיה הגבוהים כקצינה בספינת הטילים".

במשך שנים קיים בחיל הים מיתוס לפיו לאישה אסור להיכנס למתחמים מסוימים בתוך הספינה. האגדה מספרת כי האישה גורמת לספינה לקנא, וכי כל מפגש בלב הספינה עם אישה נגמר בתקלה חמורה. בחיל הים עדיין מאמינים באגדה הזו אולם הפמיניזם ניצח את המיתוס והיום אומרים בחיל כי "מדובר במיתוס לא שוויוני".

עבור הקצינה המוכשרת מדובר בחלום חיים. היא למודה ניסיון מבצעי לאחר שהשתתפה בצוק איתן והייתה חלק מלוחמי הים שפשטו על ספינת הנשק "קלוס סי". "מדובר בחלום חיי שהתגשם" מספרת סרן אור כהן : "לפקד על לוחמים ולהובילם בשגרה ובמלחמה. האפשרות לפקד בכלי שיט מאתגרת ומעניינת בפרט לנוכח האתגרים המבצעים שעומדים כיום בפני חיל הים. אני נרגשת מאוד ומודה על ההזדמנות והאמון שניתנו לי מהפיקוד הבכיר בחיל. כקצינה בצה"ל אני מאמינה בשילוב של נשים בתפקידי לחימה משמעותיים ושמחה שניתנה לי היכולת להשפיע" סכמה הקצינה שאחראית על שבירת המיתוס.