עדכון אחרון: 11:15 



השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', אמר היום (חמישי) כי "תוצאות נתיחת שר ההתנחלויות והגדר זיאד אבו עין, מראות כי הוא נהרג כתוצאה ממכה חזקה באזור החזה, שימוש בכח מופרז יחד עם השימוש האינטנסיבי בגז הקטלני". א-שייח' הוסיף, כי "רופאים פלסטינים, ירדנים וישראלים השתתפו בנתיחת הגופה. אך בעוד הרופאים הפלסטינים והירדנים חתמו על תוצאות הנתיחה, נמנע הרופא הישראלי מלחתום, למרות שהוא אישר את התוצאות".

א-שייח' התייחס לתוצאות ולסירובו של הרופא הישראלי ואמר: "נפנה עם התוצאות להנהגה הפלסטינית כדי להחליט. אם ישראל תכיר בעובדה שהיא הרגה את השר אבו עין, לא יהיה צורך לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, שכן היא תודה באחריותה לפשע".

כזכור, השר לענייני התנחלויות ברשות הפלסטינית נפטר אתמול ברמאללה, לאחר עימות עם כוחות הביטחון בתורמוס עיא. הפלסטינים טוענים שהתוצאה הייתה חד משמעית: מוות כתוצאה משאיפת גז קטלני שהפעילו כוחות הביטחון הישראלים. עוד טוענים הפלסטינים כי על גופו של אבו עין נמצאו סימני חבלה כפי שטענו אתמול דקות לאחר התקרית. הלוויתו של השר החלה בשעה 10:0, במהלכה גופתו תועבר למוקאטעה, שם כנראה ינאם יו"ר הרשות ומשם תועבר לבית הקברות באל-בירה.

 
השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים ברשות חוסיין א-שייח אמר לסוכנות רויטרס כי העובדה שאבו עין לא קיבל טיפול רפואי הביאה למותו. גורם צבאי בכיר אמר כי פראמדיקית ניגשה אל אבו עין במטרה לטפל בו, אולם הפלסטינים במקום לא אפשרו לה לבצע את הטיפול בו. 
 
בתמונה המצורפת, שפורסמה בסוכנות מען, ניתן לראות את הרגע שבו אבו עין שרוע על הקרקע, ככל הנראה מחוסר הכרה, ואת הפרמדיקית ניגשת להעניק לו טיפול. התמונה שוללת את טענות הפלסטינים כי נמנע מהשר טיפול רפואי.
 
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ קיים אמש הערכת מצב והורה לתגבר את הכוחות באיו"ש. לצורך כך הורדו לשטח הלילה שני גדודים של חי"ר ושתי פלוגות של מג"ב שהועברו לאחריות צה"ל.