סערה בועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון שדנה בתופעות של הקצנה דתית בצה"ל בעקבות מבצע 'צוק איתן'. חבר הועדה, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מחה על עצם קיום הדיון וטען "האוייבים הם לא הדתיים בצה"ל אלא החמאס והחיזבאללה".


את הדיון יזם יו"ר ועדת המשנה לענייני משאבי אנוש והכשרות בצה"ל, ח"כ עומר בר לב (עבודה) על רקע פקודת הקרב שכתב אל"מ עופר וינטר, מח"ט גבעתי, לחייליו ערב היציאה לקרב ובעקבות אירוע של "ברכת הגומל" שנערך לחיילי גדוד של גולני ברחבת הכותל, לאחר המבצע.

"הדיון הזה לא צריך להתקיים בכנסת ישראל ולא צריך להטריח בכירי צבא ולבזבז את זמנם. אין מושג של 'הדתה'. זה חלק משורשינו ואני מקווה שיהיו עוד דתיים שישאבו את כוחם מהכותל ומירושלים ויגיעו עוד הרבה פעמים לכותל", אמר ח"כ יוגב בזעם.


ח"כ בר לב אמר למעריב השבוע, לקראת הדיון בועדת המשנה כי "הצבא הוא לא צבא דתי.  הצבא הוא צבא העם. אנחנו לא צבא של מיסיונרים אלא צבא של מדינת ישראל הציונית, החילונית והדמוקרטית אבל אנחנו נתקלים יותר ויותר בתופעות של מיסיונריות דתית בתוך שורות הצבא", אמר ח"כ בר לב.

"אני יודע מהבנים והבנות שלי ששרות בצה"ל על הרצאות שחיילים מקבלים בשבת מרבנים. זו תופעה שמלווה את הצבא כבר שנים אבל במהלך מבצע 'צוק איתן' שמענו על דברים יותר מרחיקי לכת שאינם מקובלים. אם יש מגמה כזאת אני רוצה לבלום אותה ולהחזיר את צה"ל למסלול", הדגיש.