חיל האוויר מציג דרך יצירתית להכנסות כספיות מחוץ לקופסא ובפעם הראשונה משיקים את "סוכני המכירות". בין המוצרים שמוצעים למכירה: אימונים למדינות זרות ומתכות בלויות. 

החיל, הנחשב ליקר ביותר בין חילות צה"ל, מצא דרך לגיוס כסף שאינו נגזר מתקציב הביטחון. לפי המספרים שנחשפו היום (ד') מדובר בהכנסה של עשרות מיליוני שקלים בשנה. לצורך כך הוקם בחיל ענף ייחודי לנושא, "ענף מכירות" שכפוף ישירות למחלקת התקציבים של חיל-האוויר ועובד בדיוק כמו מחלקת מכירות בגוף ממוסד. המחלקה מוכרת כל מה שרק שווה כסף ואין בו צורך בחיל. למשל, ניתן לרכוש מהחיל חלפים שעל פי הסטנדרטים והתקנים המחמירים של החיל אינן ראויים לשימוש אולם בצבאות אחרים ובחברות פרטיות ניתן עדיין להשתמש בהם. התוצר היקר ביותר הוא חבילת אימונים וידע שהחיל מוכר למספר מדינות בעולם שרוצות ללמוד מהניסיון המבצעי של חיל האוויר.

"חיל האוויר בעולם הוא מותג", מסביר רס"ן נמרוד, ראש מדור מכירות במת"ב לאתר חיל האוויר. "גם מדינות מתקדמות מאוד רואות בו מוביל בתחומים רבים ורוצות לבוא ולהתאמן אצלנו". "הניסיון המבצעי הרב של החיל עובד לטובתו כאיש שיווק. יש הרבה מאוד חילות שאינם מתחככים רבות בפעילות מבצעית. עצם זה שהם יכולים להגיע לכאן ולפגוש לוחמים שלנו, להתאמן, ללמוד ולראות תוצרים אמתיים מגביר את הרצון שלהם גם לרכוש מאתנו תכניות אימון", אמר רס"ן נמרוד.

בחיל האוויר לא מפרסמים את "המחירון" של המוצרים, אולם בפרטים שפורסמו נחשף שמדובר בהכנסה לא מבוטלת של עשרות מיליוני שקלים בשנה. "כל דבר בחיל מגיע בסוף לעניין התקציבי", מבהיר רס"ן נמרוד. "ההכנסות האלה משפיעות מאוד על התקציב החיילי, בעיקר כי מדובר בהכנסה בלתי צפויה. ברוב המקרים מדובר בכסף שמתווסף לתקציב השוטף. אנחנו מאפשרים עוד לתוכנית העבודה ומשפיעים באופן מידי על צמיחתו של החיל".