החל מיום שלישי, חיילי המילואים יוכלו לנהל את כל שירותי הקישור שלהם דרך אתר אינטרנט חדש שנפתח עבורם. ההליך יחסוך את ההתקשרות מולק פקידות הקישור אולם הן לא יעלמו מן הנוף רק יצמצמו פעילות מול החיילים.

החל מהשנה הבאה צווי המילואים ישלחו לחיילים דרך האימייל ובמקביל דרך הודעת טקסט. החיילים יוכלו לאשר את הצו דרך המייל או באתר דרך איזור מיוחד אליו כנסו באמצעות המספר האישי שלהם. ויוכלו להגיש שם בקשות כמו דחיית שירות, העברת מסמכים רפואיים, השלמת ציוד ועוד. האתר יפעל גם בסלולאר ובקרוב תושק לו אפליקציה.

בנוסף ישיק צה"ל החל מהבוקר קמפיין בכיכובו של הגשש החיוור שייקה לוי בכל רחבי הארץ. "אתר המילואים הוא השקעה נוספת שלנו באנשי המערך על מנת לשפר את השירות" אומר קצין השלישות הראשי, תא״ל שלומי סנדרוסי. "איש המילואים הוא אזרח ולכן הוא מקבל שירותים מהמון גופים בסטנדרטים מאוד גבוהים".

בנושא אחר, על פי הפילוח פיקוד הצפון הוביל עם 24 אחוז מכלל משרתי המילואים במהלך צוק איתן. אחריו פיקוד המרכז עם 22 אחוז ובמקום השלישי פיקוד הדרום עם 15 אחוז. בחלוקה לערים תל אביב יפו שלחה למבצע 41,686 חיילי מילואים. אחריהם התגייסו הירושלמים עם 30 אלף מילואימניקים ובמקום השלישי חיפה עם 24 אלף מילואימניקים.

רוב ימי המילואים השנה בוצעו במהלך המבצע ובסך הכל צה"ל חתם על ימי מילואים שנרשמו השנה עד כה 2,633,074. גיל ממוצע של אנשי המילואים עמד על 31. כ-4,500 מחיילי המילואים הינם חיילים בודדים. 39 אחוז מאנשי המילואים שביצעו למעלה מ-3 ימי מילואים הינם הורים לילדים. ו36 אחוז מהם נשואים. 60 אחוז מהמילואימניקים במהלך צוק איתן היו רווקים.