במערכת הביטחון חוששים מעליה בניסיונות לבצע פיגועים נוספים כדי להשפיע על המערכת הפוליטית. "יש הסתה ברורה אצל המנהיגים הפלסטינים שמחברים בין המציאות הפוליטית בישראל לבין המצב הביטחוני. ברור שגל פיגועים עלול להשפיע ולהפוך לכלי תעמולתי לקראת הבחירות לכל הצדדים", אומרים גורמים.




לטענתם, בתוכניות בערוצי הטלוויזיה הפלסטינית מדברים ביממה האחרונה על הדרמה הפוליטית בישראל ללא הפסקה ומחממים את האווירה. "כל הדיווחים בערוצים הערביים עסקו בשיח על 'תבוסת הממשלה בעקבות בפיגועים והלחימה בצוק איתן', אמרו. הגורם מדגיש כי מערכת הביטחון מונחית לפעול ביד קשה נגד כל ניסיון הסתה או פגיעה בריבונות ישראל. 


 

תמונה של נתניהו המוצג כהיטלר ומופצת בקבוצות וואטסאפ פלסטיניות ובברשתות החברתיות

בתוך כך, גורם ביטחוני התייחס לפיגוע בסניף רמי לוי במישור אדומים, בו נפצעו שני קונים והמחבל נורה ונפצע ומסר כי גם במקרה הזה, כמו בחלק מהפיגועים שאירעו לאחרונה, מדובר בפיגוע עממי: "כל כיווני החקירה ייבדקו. בשלב הראשוני נבדקת מעורבותם של שני הסייענים. המחבל התוקף לא הביא עימו סכין מהבית ונבדק החשד שהוא לקח את הסכין במעדנייה בסופר".


בידי כוחות הביטחון שלושה עצורים. אחד המחבלים שנפצע בעימות עם המאבטח ועוד שני סייענים שקשורים על פי החשד לתוקף אבל כאמור נבדקת מעורבותם. השלושה נחקרים על ידי השב"כ כולל התוקף שנמצא בבית החולים. מבדיקה ראשונית עולה כי שלושת הפלסטינים מהכפר אל עזריה מזרחית לירושלים בעלי תעודת זהות כחולה.