יממה לאחר שהרמטכ"ל, בני גנץ, קיבל את המלצתו של מפקד פיקוד הדרום, האלוף סמי תורג'מן, להדיח את מג"ד צבר, סא"ל לירן חג'בי, התייחס אמש (שישי) שר הביטחון, משה בוגי יעלון לפרשה. בראיון ליומן בערוץ הראשון, אמר יעלון כי גם התנהלותו של תורג'מן נבדקת בימים אלה ברמה הפיקודית כמו גם התנהלותו של מפקד החטיבה, אל"מ עופר וינטר.
 
המשטרה הצבאית ממשיכה לחקור שורה של אירועים בחטיבה הסגולה, ובדרך ניקתה את וינטר מכל חשד פלילי, אולם כעת בצמרת הבכירה של צה"ל בוחנים את הפרשה במישור הערכי. הבוקר שיגר הרמטכ"ל איגרת לכל מפקדי צה"ל בדרגת אל"מ, ובה ביקורת מרומזת על התנהלות הפיקוד בפרשה. 
 
"חשוב לחשוף אירועים אלה לאור השמש", כתב הרמטכ"ל באיגרת. "עם ישראל מפקיד בידינו את היקר לו מכל. ניתנת לנו הסמכות להגביל את חירותם לצורכי משימות עד כדי לפקוד עליהם להשליך את נפשם בהגנת המדינה, ובצידה אחריות שאין למעלה ממנה לדאוג לכבודם, לשלומם ולרווחתם של החיילים. חשוב לחשוף אירועים אלה ולא להותיר אותם בחצר הפיקודית, לשתף ולא להתבייש, לעמוד ולהודות בטעות ובכשלים שקרו אצלכם. רק אם נשכיל לתחקר, ללמוד, לטפל בנחרצות ולחשוף אירועים אלה נבטיח את המשך אמונם של הפקודים". 
 
כמה שעות לאחר מכן אישר שר הביטחון כי הנושא הערכי עדיין בבדיקה: "אני מוטרד ומודאג ממה שעולה בגבעתי. יש גם תחקיר פיקודי בעניין הזה, שבעניינו של המג"ד חג'בי  מוצה. עם זאת, עדיין יש תחקיר בנוגע למח"ט, וגם בנוגע לאלוף הפיקוד יש בדיקה. אני מעריך שבמהלך הימים הקרובים ההליך הפיקודי וגם נושא החקירה ימצו את עצמם", אמר השר בראיון.
 
מצ"ח חוקרת בינתיים מספר טענות וחשדות בתוך החטיבה בנוגע להטרדות מיניות וקשרים בלתי הולמים, גנבת ארבעה נשקים, התאבדויות של שני חיילים, שימוש לא תקין בכספי תרומות, דיווח כוזב של פרטי תאונת דרכים - הכל כאמור בגדר חשדות. טרם ידוע אם החקירות יניבו הגשת כתב אישום נגד חג'בי שהודח, כעת תיבדק גם התנהלותו של מפקד הפיקוד, לאחר שהמח"ט וינטר אמר בחקירתו כי ידע על האירועים בחטיבה ועדכן את מפקד הפיקוד שהגיע אל החטיבה וקיים תחקיר. 
 
השאלה הגדולה שנשאלת כעת בצמרת המערכת הביטחונית היא מדוע תחקיר האלוף לא הניב תוצאות טרם התפוצצות הפרשה. מה ידעו בחטיבה ובפיקוד -  זו השאלה שכעת מנסים לפענח.