שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, יביא ביום ראשון הקרוב לאישור ועדת השרים לסמלים ולטקסים את החלטתו להעניק אות המערכה למפקדים ולחיילים ששירתו בצה"ל במהלך מבצע "צוק איתן".

בכך קיבל שר הביטחון יעלון את המלצתו של הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ. האות יוענק גם לאנשי שב"כ, מוסד, משטרה ושירות בתי הסוהר ולקציני הביטחון והרבש"צים ביישובים בדרום, לאנשי מערך כיבוי האש, מגן דוד אדום, אזרחים עובדי צה"ל ועובדים אזרחיים של מתאם פעולות הממשלה בשטחים ביהודה ושומרון ועזה. שאר הארגונים שנגעו בעיסוקם במערכה בדרום, בהם משרדי ממשלה, בתי החולים הציבוריים, ארגוני המתנדבים ועוד, יקבלו אותות מערכה קבוצתיים, וגם הם נדרשים לאישור ועדת החוץ והביטחון.
ממשרד הביטחון נמסר כי זהו אות המערכה השמיני שיוענק בצה"ל מאז קום המדינה. הוא יורכב מהצבעים הבאים: כחול ולבן - המסמלים את דגל המדינה; אדום – מסמל את דם הנופלים והפצועים; כתום – אוכלוסיית העורף; חום בהיר – הדרום.
 
אות המערכה יוענק תחילה בטקס חלוקת צל"שים של צה"ל בראשית חודש פברואר במעמד הרמטכ"ל שביקש לחלק את האותות בעודו בתפקיד. "ההחלטה להעניק את אות המערכה זו הוקרה והערכה של מדינת ישראל לחיילים ולמפקדים, גברים ונשים, ששירתו בצה"ל במהלך מבצע 'צוק איתן', וחלקם אף נפצע בו" אמר הערב השר יעלון.

הוא הוסיף: "מי כלוחם בחזית שסיכן את חייו ומי כתומך לחימה אשר סייע למאמץ. זהו אות הוקרה והערכה לנופלים במבצע, 67 לוחמים בחובה, בקבע ובמילואים, ששילמו את המחיר היקר מכול כדי לפגוע קשות בחמאס ובארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה, בתשתיות הטרור ובאמצעי הלחימה שאיימו על תושבי הדרום בפרט ואזרחי ישראל בכלל. זהו גם אות הוקרה עבור אזרחים וארגונים שהיו שותפים מלאים למאמץ המלחמתי, איש ואישה בתחומו, והיו עבור הציבור הרחב שספג פצצות מרגמה ורקטות, עוגן ומוקד לסיוע".