שר הביטחון משה בוגי יעלון ביקר היום (שלישי) במעלות ונפגש עם ראשי הרשויות בצפון. בסיום הביקור התייחס השר לשיקום המנהרות התת קרקעיות ברצועת עזה: "אנחנו בהחלט רואים שיקום מנהרות הגנתיות, יש פעילות כזו. בנוגע למנהרות התקפיות אנחנו עוקבים אחר כל התפתחות".



עוד אמר יעלון: "בשום פנים ואופן איננו מתכוונים שתושבי ישראל יתרגלו לטפטופים איפשהו, לא בצפון ולא בדרום. החמאס אינו רוצה בהסלמה. אני מקווה שהמצב הזה יימשך. זה אומר שהחמאס מורתע ברצועת עזה. לא נראה שיש לו כרגע עניין בהסלמה. אף על פי כן אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל התפתחות". 

השר יעלון התייחס גם לדיווחים על כך שארגוני מורדים ברמת הגולן הסורי נשבעו אמונים למדינה האסלאמית: "מערכת הביטחון פוקחת עין היטב לנוכח התופעה הזו, שיכולה להקרין על הפלסטינים ביהודה ושומרון ובעזה, ונותנים את המענה הביטחוני הראוי לכך. ברמת הגולן יש גורמים שנוטים אחר אידיאולוגיית אל קעידה. לאורך הגדר שלנו, נכון לעכשיו, יש מיליציות שקשורות לצבא סוריה החופשי, שהן לא אסלאמיסטיות קיצוניות ונהנות מסיוע הומניטרי שלנו".

גם לפרשת גבעתי התייחס השר ולביקורת לפיה הפרקליטות הצבאית מיהרה לזמן את מח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר, לחקירה באזהרה. "צה"ל הוא צבא מוסרי. מפקדיו וחייליו פועלים לאור ערכים מאוד מסוימים, ואנחנו מקפידים על כך", אמר השר והוסיף: "כאשר יש חריגות אנחנו מטפלים בזה, והדוגמא היא חריגות שהתרחשו בעת האחרונה בחטיבת גבעתי. לכן הנושא בטיפול, גם פיקודי וגם חקירתי של מצ"ח והפרקליטות הצבאית הראשית. החקירה נמצאת בעיצומה, אנחנו נשלים את זה. אני בטוח שמי שסטה מן הדרך ולא פעל על פי ערכי צה"ל ולא על פי החוק, לא יהיה איתנו. אני מציע להמתין שעד התחקירים הפיקודיים וגם החקירה יסתיימו, והתמונה תהיה מאוד ברור לאחר שנשלים את החקירה והתחקיר".
השר התחיל את הבוקר בבסיס מחו"ה אלון של חיל החינוך. במהלך ביקורו נפגש עם סגל המפקדים ועם חניכים בקורסים השונים. השר אמר במהל הביקר כי "צה"ל יישאר צבא העם בטווח הנראה לעין. אי אפשר לדבר על צבא מקצועי, כי מדינה כמו ישראל, עם שמונה מיליון תושבים, לא תוכל להעמיד צבא בלי שזה יהיה עם שירות חובה ושירות מילואים. לכן יש לצבא העם משמעות. הדיונים על 'בואו נקצץ מהצבא את מה שלא יורה' הם לא רלוונטיים. השירות בצה"ל הוא גם הזדמנות חינוכית משמעותית, וזה מטיל על צה"ל אחריות, לא רק לגייס חיילים אלא גם להוציא אותם כאזרחים טובים".