אחרי סאגה שנמשכה כחודש ימים, החליטו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו, על זהות הרמטכ"ל הבא, האלוף גדי אייזנקוט. מקור ביטחוני בכיר מסר למעריב כי "סוכם שהרמטכ"ל הבא הוא האלוף גדי אייזנקוט. ראש הממשלה נתניהו פגש אותו הבוקר ושוחח עימו. שר הביטחון יעלון גם שוחח עימו היום".  ביום ראשון יובא אישור מינויו של הרמטכ"ל ה-21 בפני ממשלת ישראל.

 

אייזנקוט בן 54, נולד בטבריה וגדל באילת. הוא התגייס בשנת 1978 לצה"ל, היישר לגדוד 51 של חטיבת גולני. ארבע שנים לאחר מכן, נכנס ללבנון כמפקד פלוגה א' בגדוד, והשתתף בקרב לכיבוש עין א-תינה, בו איבד שניים מחבריו הטובים, ובכיבוש אל-נבטיה, הכפר ג'זין ושדה התעופה בביירות.



שנה לאחר מכן, השתחרר מצה"ל ולאחר שלושה חודשים שב לשירות קבע ונענה להצעת מפקד בית הספר לקצינים - בה"ד 1, לשמש כמפקד פלוגת צוערים בקורס. עוד באותה מלחמה, פיקד אייזנקוט על פלוגת הנ"ט של חטיבת גולני‏, והוביל את לוחמיה במבצעים מורכבים בלבנון‏.


עד למינויו כמפקד חטיבת גולני, עבר אייזנקוט מספר תפקידי פיקוד כמו קצין אג"ם חטיבתי, מפקד גדוד 13, סגן מפקד חטיבת גולני, קצין המבצעים של פיקוד הצפון, מפקד חטיבת המילואים כרמלי, מפקד חטיבת אפרים, ובשנת 1997 החליף את אל"מ ארז גרשטיין ז"ל ומונה למפקד חטיבת גולני.

שנתיים לאחר מכן הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה ושל שר הביטחון‏ אהוד ברק ולאחר שהאחרון הפסיד בבחירות לאריק שרון, המשיך אייזנקוט בתפקיד לחצי שנה נוספת. בתפקיד זה נטל חלק, בין היתר, במשא ומתן עם סוריה. תפקידיו הבולטים שהובילו אותו למטכ"ל של צה"ל היו מפקד אוגדת איו"ש בשנת 2003, אז הוביל אייזנקוט את האוגדה להישגים רבים בלחימה כנגד הטרור הפלסטיני באינתיפאדה השנייה.

בשנת 2005 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף המבצעים במטכ"ל. שנה לאחר מכן, במהלך מלחמת לבנון השנייה, היה אמון כראש אגף המבצעים, על תכנון וביצוע מהלכי צה"ל בשדה הקרב במלחמה. בספטמבר 2006, לאחר התפטרותו של האלוף אודי אדם בעקבות המלחמה, מונה לאלוף פיקוד הצפון, שיקם את ההרתעה של הפיקוד ואת מערכת היחסים מול המטכ"ל.

אייזנקוט נשאר בפיקוד הצפון חמש שנים ועם סיום תפקידו היה אמון על מספר עבודות מטה, כשבדרך, הוא מביא את ניסיונו הרב לשולחן המטכ"ל במבצע המורכב עמוד ענן. בשנת 2013 נכנס לנעלי סגן הרמטכ"ל, לאחר שוויתר על התמודדות לתפקיד הרמטכ"ל לבני גנץ.  אייזנקוט נשוי ואב לחמישה ילדים, הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. כמו כן, סיים לימודי צבא וביטחון במכללה של צבא ארצות הברית בקרלייל שבפנסילבניה.