הותר לפרסום כי חייל צה"ל נפצע הבוקר באורח קשה בתקרית הירי על גדר הגבול ברצועת עזה. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה. הודעה נמסרה למשפחתו. מצה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חמור, שני תוך שבוע, בו מופר השקט באופן בוטה. צה"ל ימשיך להגיב בהתאם על כל ניסיון פגיעה בכוחות צה"ל ובאזרחי ישראל. על ארגון הטרור חמא"ס מוטלת האחריות לשמירה על השקט ברצועה".

ד"ר אורי נץ, כירורג בבית החולים סורוקה: "הגיע אלינו פצוע מאיזור רצועת עזה. הוא נפצע מירי באיזור בית החזה, עבר טיפול ראשוני בחדר הטראומה והוא הועבר להמשך טיפול. מצבו קשה אך יציב".


חמישה ימים לאחר נפילת הרקטה במועצה האזורית אשכול, המתח על גבול הרצועה עולה שלב. במהלך עבודות על גדר הרצועה מול הישוב נירים, ארעה תקרית אש.



במהלך העבודות של חיילי צה"ל, נורה ירי צלפים מהצד הפלסטיני לעבר הכוח שעבד במקום. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר אש צלפים נפתחה לעבר כוח שאבטח עבודות על הגדר בדרום הרצועה". בעזה מדווחים על ארבעה נפגעים מירי פגזי טנקים של צה"ל.



דיווחים פלסטינים טוענים כי בתקרית נהרג בכיר שטח בזרוע הצבאית של חמאס, תייסיר א-סמירי מגדוד עז א-דין אל-קסאם. בנוסף, נפצעו שני פלסטינים נוספים על פי הדיווח. 

מצה"ל נמסר כי "בתגובה לאש שנפתחה לעבר כוחותינו מזרחית לגדר בדרום רצועת עזה צה"ל ביצע תקיפות מיידיות לעבר יעדים רלוונטיים. בוצעה תקיפה אווירית ותקיפה באמצעות טנק".
 

ארגון חמאס בתגובה לתקרית הירי היום ברצועה: "הכיבוש משחק באש, מדובר בהסלמה חמורה. הכיבוש נושא באחריות המלאה לכל השלכותיה של ההסלמה, זכותה של ההתנגדות להגן על עצמה ועל אנשיה".



חקלאי ישובי המועצה האזורית אשכול קיבלו בדקות האחרונות הנחיה מהצבא להפסיק את כל העבודות החקלאיות בסמוך לגדר המערכת. החקלאים מדווחים על הדי פיצוצים. גם חקלאי המועצה האיזורית שדות נגב המעבדים שדות עד קילומטר אחד מהגבול, קיבלו הוראה להפסיק את העבודות.



ביום שישי התפוצצה רקטה בשטחי המועצה האזורית אשכול, לאחר שסמוך לשעה 12:00 אותר שיגור ונשמעה אזעקת צבע אדום במספר יישובים. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים, בעקבותם ביצע צה"ל סריקות ואותר מקום הנפילה, שהתגלה כשטח פתוח. אין נזק ואין נפגעים.



הירי הזה מצטרף לסדרת שיגורים שמבוצעת בתקופה האחרונה מרצועת הזה לכיוון הים, רק בשבוע האחרון שוגרו למעלה מ10 רקטות. אתמול הופעלה אזעקה בב"ש בסמוך לשיגורים אל עבר הים. מצה"ל נמסר כי במקרה הזה מדובר בתקלה, ונבדקה האפשרות שיש קשר בין עיתוי השיגורים להפעלת האזעקה.