האונס שלא היה בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. במשך למעלה מ-36 השקיעו חוקרי משטרת פתח תקווה מאמצים קדחתניים בניסיון להתחקות אחר זהותו ועקבותיו של חשוד שלטענת נערה בת 17 אנס אותה בעת שחלפה ברחוב אריה בר-און בשכונת אם המושבות החדשה בפתח תקווה. אלא שתוך כדי חקירה מאומצת נשברה הנערה והודתה בפני החוקרים כי בדתה את סיפור האונס מליבה כסיפור כיסוי.
שכונה שלמה נכנסה לפאניקה לאחר שבשלישי בערב התלוננה הקטינה בפני הוריה כי נפלה קורבן לאונס אכזרי. בלשים, חוקרים וצוותים גדולים של משטרה הוזנקו לזירה ופתחו בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשוד.
למחרת בבוקר חזרו לזירת האירוע שלא היה חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) של המשטרה, מפקד התחנה סנ"צ טל פיקרביץ, שקיבל ממפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו ומפקד מחוז המרכז ניצב מוטי כהן את המנדט לנהל את החקירה בתחנה ולא להעבירה לטיפול היחידה המרכזית (ימ"ר).


אלא שבינתיים הסערה הגדולה כבר החלה להשתולל באוויר והשכנים הזועמים מיהרו להתכנס ולדרוש תגבור כוחות משטרה בסביבתם בנוסף לדרישה לסלק את העובדים הפלסטיניים הפועלים באתרי הבנייה הרבים בשכונה. גם ראש העירייה איציק ברוורמן, ספג לא מעט ביקורת והתושבים אף קבעו להפגין מול ביתו בחמישי בערב.

מפקד תחנת המשטרה סירב להתייחס לחקירה, אולם מאחורי הקלעים מסתבר כי הוא משך בחוטים להשקיע את המירב עד לחשיפת האמת. היום (חמישי) בשעות הבוקר נלקחה המתלוננת שוב לזירה שסימנה, ונתבקשה לשחזר את האירוע. בשלב מסויים נדרשה להשיב לפשר אי דיוקים בפרטים שמסרה אל מול ממצאים במקום. החוקרים ניסו לגלות זהירות מירבית שכן על פניו עמדה מולם קורבן אונס. אלא, שלאחר מספר סתירות שנתגלו בעדותה נשברה הקטינה וסיפרה. "בדיתי את סיפור האונס ". לחוקרים זה היה ברור ככל הנראה כבר הרבה קודם לכן אבל הם חיכו להודאה מצידה של המתלוננת.

הסיבה נעוצה בנסיבות אישיות, אלא שתושבים בשכונה זועמים. "בתי הספר עברו שיחות הסברה וילדים קטנים נכנסו לחרדות בגלל תלונת שווא. זו חוסר אחריות משוועת. הילדים שלי ביקשו גז מדמיע ומסתבר שהכל עורבא פרח. חבל, כי סיפור כזה יוצר נזק תדמיתי לשכונה שלמה" אומרת תושבת המקום.