רומא מוצפת בישראלים. נדמה שכולם ברומא. אולי בגלל מזג האוויר, הנוח יותר מהכפור שמצפה לכל מי שטס לאמסטרדם או לפריז; אולי בגלל משך הטיסה הקצרצר (שלוש שעות וחצי, קצת יותר מהטיסה לאילת); ואולי – וכנראה – בגלל המחירים המשתלמים.
 
ב-800 דולר תמצאו דיל של טיסה ומלון (שלושה כוכבים, לא צריך להגזים) במרכז העיר. באמצע של האמצע. על נפלאות רומא תקראו ב”מדריך לפיד”, אנחנו כאן כדי לספר לכם על האוכל. יותר נכון, על נפילה חד-פעמית שבה נופלים לא מעט ישראלים – וכנראה גם זרים.
 
האי הקטנטן טיבר, הקרוי על שם הנהר שבתוכו הוא נמצא, מצוי במרחק שתי פסיעות מהרובע היהודי העשיר (והמוזנח) ואל מול בית הכנסת המרכזי (שנושא את המשפט “מה נורא המקום” בחזית. אחלה סלוגן, אגב). בכניסה לאי מצויה מסעדת “Sora Lella”, שדלתותיה עמוסות במדבקות “מדריך מישלן”, החל משנת 2007 ועד 2014, ברצף. רזומה מרשים למדי. כמו כל התיירים, מיהרנו להציץ בתפריט המופיע בחוץ והופתענו לגלות שהמחירים סבירים ומטה. האם נתקמצן על  20 יורו למנה עיקרית במסעדה שזכתה בכוכבי מישלן? כמובן שנכנסנו.
 

חלל קטן מקבל את פנינו. חדר סטנדרטי לחלוטין, רומנטי במידה ומיושן באותה מידה, נעים אבל לא יוצא דופן, וברקע קייט בוש. גם כאן, כמו במקומות רבים ברומא, עדיין תקועים באייטיז. לפעמים זה מקסים, לפעמים פחות נסבל, אבל זעקותיה של גברת בוש לא יפרידו בינינו למנת מישלן. רק בדיעבד הבנו שצעקותיה של קייט בוש היו בעצם אזהרה שלא להיכנס למסעדה.

האוכל, איך לומר בעדינות, היה מחפיר; השירות יהיר; והמדבקות – מטעות. שוב נפלנו, כמו תיירים רבים: המדבקות, בדיעבד התברר לנו, מבשרות על היותה של המסעדה ברשימת “מומלצי מישלן”, אבל היא לא ממש זכתה בשום כוכב. מגיע לנו. לא בדקנו ולכן אכלנו אותה.

אכלנו גם סלט של שורשים ירוקים עם רוטב ויניגרט אנשובי (8 יורו), ללא כל זכר לאנשובי וללא כל טעם של אנשובי; דג הקוד הנורווגי (20 יורו) היה כה קשה, שאכילתו דמתה יותר לבשר מסטיק מאשר דג, ולא ממש עזרו העגבניה הקטנטנה, הבצל והשעועית שנוספו לה; ומעל כולם הכזיבה מנת זנב השור (18 יורו), הנחשבת למנת דגל, שהגיעה בפרזנטציה שערורייתית, המזכירה אוכל בבית כלא; תכולתה לא יותר מהרבה עצמות ומעט בשר; וטעמיה בינוניים ומזכירים מסעדת פועלים ממוצעת. על הקינוח, כמובן, ויתרנו.
 
במילים אחרות: ברומא התנהגו כרומאים – אכלו פיצה, לא דג קוד. 
 
Sora Lella”, Via di Ponte Quattro Capi, 16, Roma 39-06-68-61-601"