הקוסקוס הטעים ביותר בישראל. כן, יונית, זו הכותרת שלנו להערב.  קוסקוס טוניסאי דקיק, קל משקל ואוורירי, ועליו תוספות פשוטות של מיני ירקות, בשר ועוף – ללא שום קונץ – אבל הטעם, יונית, הטעם... כזה דבר עוד לא אכלת!
 
”המטבחון“, יונית, הוא לא רק המקום שבו הייתה עורכת גולדה את פגישותיה המדיניות. זהו גם מקום שבו גדלים דורות שלמים של היפסטרים מתל אביב, שאוהבים את השלום, את ברלין ואת החתולים הרבים שמסתובבים בין הרגליים (ועל השולחנות), ואוכלים מנות בסיסיות למדי, במחירים סבירים למדי, במקום הצמוד לשוק הכרמל הסואן מדי, ונהנים. אוכלים ופשוט נהנים מהחיים. האם יש שם מקום לקשישי מיינסטרים כמונו?
 
שמנו פעמינו לשוק, חצינו אותו לרוחבו והגענו לנווה מדבר. ברוכים הבאים ל“מטבחון“. נראה פשוט, בדיוק כמו אצל גולדה. שולחנות ריבועיים קטנים, כיסאות עץ חורקים, ללא מפות, ללא מניירות. התפריט כתוב על גבי לוח לבן גדול ממדים (חבל, אפשר היה לנצל את הקיר הגדול לטובת כמה יצירות אמנות היפסטריות), והמטבח מאחור, אבל לא ממש מוסתר. 
 

כשיושבים ומתרגלים לאווירה, אפשר להריח את ניחוחות הבישולים. וכאן מגיע הטוויסט הגדול בעלילה: האוכל. כמה פשוט - ככה טעים. שכבת כבד קצוץ (32 שקלים), על גבי לחם לבן טרי, יכולה להטריף את החושים. מי שאוהב כבד, יאהב מאוד את טריות חומרי הגלם של המנה ואת שילוב ריבת הבצל המצורפת.

החצילים, כמו שאר הירקות, נקנים בשוק הסמוך, טריים־טריים, והם מנוצלים על ידי הטבחים לשלל מנות בסיסיות, בין היתר למנת הפתיחה הנהדרת: חצילים בפלפלים קלויים (27 שקלים), שמוסיפה צבעוניות זועקת לשולחן ומשלימה את טעם הכבד בחמיצות קלה.
 
אבל יותר מכולן אלו מנות הקוסקוס המפעימות, שמי שמבשל אותן ראוי לקבל את פרס ישראל לקוסקוס, אולי אפילו מועמדות לנובל. הטעים מכולם הוא קוסקוס הבשר(48 שקלים), עשיר בתפוחי אדמה, גזר ושעועית ברוטב עגבניות, עם כמות מועטה מדי לטעמנו של בשר בקר, והטעם, כאמור, יעיף לכם את הסכך.

קוסקוס עם תוספת עוף (48 שקלים) דומה למדי – עם דלעת במקום תפוח אדמה, ויש גם מנה לטבעונים ולצמחונים – קוסקוס עם שלל ירקות ובראשם גרגרי חומוס רכים (42 שקלים). אם תסיימו את הקוסקוס ועדיין תרגישו שאתם מסוגלים לעמוד, לכו על עוגת הגזר כקינוח – תמורת 19 שקלים בלבד תזכו בפיסה נוספת מגן עדן.
 
וההיפסטרים מסביב? ובכן, יונית, הם דווקא חמודים. החתולים הם אלה שמציקים. 
 
ארבעה כוכבים
”המטבחון“, רבי עקיבא 81, כרם  התימנים, תל אביב, 03-9863615