ניחוח הטיגונים כבר באוויר, חג החנוכה כבר כאן, הלוא הוא חג השמן. הכל מטוגן, חמים, טעים,  נעים ובלי אף מילה על משמין. זה כבר למעלה מחודש שהן מחייכות אליי מבעד לחלונות הראווה ומדוכנים שונים במרכולים הגדולים ורשתות המזון. הצלחתי לזהות אותן, אך בקושי, את הסופגניות.

בשנים האחרונות הסופגניות עוברות שדרוגים שונים. הריבה כבר לא אותה ריבה, אבקת הסוכר נדחקה החוצה לטובת השחקנים החדשים, הלוא הם הציפויים השונים: שוקולד, ריבת חלב, חלבה, קרם פיסטוק, אגוזים, פטיסייר, סוכריות צבעוניות, וכן שילוב של מזרקים ותוספות. נזכרתי בגעגועים בסופגניות עם הלחיים הזהובות, התפוחות והמפודרות באבקת סוכר לבנה כשמעל מבצבצת הריבה האדומה הפשוטה.


 צילום: פסקל פרץ־רובין, דרור כץ

הסופגניות הקלאסיות שלי הן מתכון נהדר להכנת סופגניות הכי־הכי טובות. כל מה שנותר הוא להוסיף ריבה אדומה ואבקת סוכר. ואם אתם רוצים לשדרג? הקטינו את גודל הסופגניות לגודל כדור פינג־פונג ושפדו אותן בקיסם. בכלי נפרד הכינו קרם שוקולד ומעט סוכריות צבעוניות והציעו לילדים.

החומרים ל-25 סופגניות קטנות
3 כוסות קמח מנופה
25 גרם שמרים טריים
4 כפות סוכר 
1 כפית מלח 
2 ביצים 
3 כפות שמן 
2 כפיות קוניאק או ברנדי 
1 כפית קליפת תפוז או לימון מגוררת 
1-¾ כוס מים 
לטיגון: 
שמן קנולה
לעיטור והגשה:
½ כוס ריבה אדומה
½ כוס אבקת סוכר
סוכריות צבעוניות, קרם שוקולד, שיפודי עץ
אופן ההכנה:
מניחים את הקמח בקערת מערבל. מוסיפים שמרים וסוכר, מערבבים קלות ומוסיפים מלח. יוצרים גומה במרכז ומניחים בה ביצים, שמן, קוניאק וקליפת תפוז. מערבלים באיטיות ומוסיפים בהדרגה מים. לשים עד קבלת בצק אחיד הניתק מדופנות הקערה. מכסים ומשהים במקום חמים להתפחה כשעה, עד שהבצק יכפיל את נפחו.