אני מאוד אוהבת לבלות במטבח בין בישול לאפייה, בין ניסוי לטעימה, אולם לא תמיד צריך לטרוח במשך שעות כדי להפיק ארוחת ערב משובחת. אם אתם משכילים לבחור את אותם מתכונים קלילים ומהירי הכנה, שאינם דורשים התעסקות ארוכה במטבח, התוצאה בתום ההכנה היא כזו שסוחטת מחמאות.




החוכמה היא שבמינימום זמן מקבלים מטעמים נפלאים באיכותם, בטעמם ובעיקר בעניין הטמון בהם. לכאן נכנסות הפשטידות למיניהן, שהן למעשה מעין עוגה מלוחה. אנו יוצרים סוג של קסם בקערה: מערבבים ביצים, ירקות ותבלינים, אופים ומקבלים מאכל שכולם אוהבים. הפשטידה מתאימה למנה ראשונה בהגשה אישית, כתוספת, או למנה עיקרית - האפשרויות אינסופיות.




הפשטידות מופיעות באינספור טעמים ובמגוון צורות. הרעיון הגאוני שבהן לדעתי הוא שאפשר להכין אותן מכל דבר כמעט - לחם, אטריות, אורז, גבינות, דגים, בשר וירקות. הכל הולך. כמו כן, אפשר לנצל שאריות מזון לצורך הכנתן. לפעמים אפשר לשלב את החומרים עם עלי בצק או בצקים מעניינים.




פשטידות אינן דורשות עבודה. די בקערה ובכף עץ. בוחשים כמה חומרים, מעבירים לתבנית ומיד שולחים לאפייה. מעבר לפשטות ההכנה, אפשר להכין אותן בכלים ובתבניות בעלי צורות מעניינות, מה שמקנה לפשטידות בתום ההכנה צורה ייחודית.



רוצים להקפיד על הגזרה ולשלוט על כמות הקלוריות? אפשר להכין מיני-פשטידה על ידי אפייה בתבניות אישיות או בתבנית שקעים, וכך לחסוך בקלוריות. בחרתי להכין את הפשטידה שלפניכם בתבניות אישיות גבוהות. בזכות מספר הביצים הרב, ביחס לחומרים, והתבניות האישיות הגבוהות, הפשטידות תפחו בצורה מעניינת, על גבול הסופלה, כשהן אווריריות ורכות בפנים